Ancistrus yngel. =)

Hei.
Nå har jeg fått Ancistrus yngel.
De er ca 1 dag gammel.
Det er 6 dager siden de la eggene.
Gratulerer Håper på yngel selv her ;D Hvor har de lagt egg? Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg en skifferhula, for har hørt en del positivt om den
Takk.
Mine la egg i en Diskus lekskjegle som jeg sagde av sånn at den var litt lengre en fislen og så ppusset jeg med et sandpapir inni.
gratulerer med yngel
Kankje det blir Ancistrus yngel på meg og Hunnen min e nesten inne i hulen no
Takk igjen=)
Får håpe at du også får yngel på de=)
Har klart å ende opp med to kull på to måneder no.
Det første kullet ble flyttet over i et oppvekstkar 1-2 dager etter klekking. Disse er nå ca.65 stk og i overkant av 20mm. Men det siste kullet som kom for noen dager siden har jeg da desverre ikke plass til i oppvekstkaret. Slik at her har jeg nokk mistet mange. Har en meget sulten smaragdciklidehunn som sørger for det, sammen med sommerfuglene.
Alle eggene ble lagt i en hule som definitivt ikke er egnet. Da den er for stor og har to åpninger.
Vurderer å lage en hule av syrefast stål som jeg perforerer for bedre vanngjennomstrømning. Men foreløbig er dette kun på tegnebrettet.
Hei. opdaget i dag at jeg har fått yngel men har ikke noe oppvekst kar, noe annet det går ann å ha yngelen oppi? hvor stort burde et oppvekst kar være?
i selve karet de er i eller i et fødekar
har fått ancistrus egg no i går
Dette går jo heilt strålande
Fødekar altså sånn til å ha oppi karet ? men er vel begrensa hvor lenge de kan være oppi der?
hvis du ikke har for store fisker så kan du jo la de gå i akvariet med pappsen
problemet er palettciklidene, svæmte ut en yngel i sta, den blei mat på 5 sekunder
nå er ynglene begynt å komme ut sånn smått
jeg har bare mobil så det er litt vanskeilg å ta bilder.
Men jeg skal prøve senere
Men er det okay å ta yngelen å ha den i et sånn flytende fødekar noen dager?
Plz Gi meg noen fornuftige svar, er helt grønn på dette omerådet.

Hvorfor skal du gjøre det?

Ser ikke helt poenget hvis det kun er snakk om "noen dager" hvis du er redd de skal bli spist av andre fisker.
De vokser ikke riktig så fort

: Men er det okay å ta yngelen å ha den i et sånn flytende fødekar noen dager?
Plz Gi meg noen fornuftige svar, ER HELT GRØNN PÅ DETTE OMRÅDET.

Noen dager frem til jeg muligens har ordnet med et nytt kar, vet at de blir
spist svømte ut en i går den var mat på 5 sekunder. Men bare spør jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt

Ok, sånn sett.
Ja, du kan det.
Ja til flytende fødekar!
Heisann! JA, putt ancistrusyngelen oppi flytende fødekar (evt. nett) i hovedkaret. Da berger du dem fra FOR store og sultne kompiser inntil du har fått ordnet et nød-yngel-kar til dem. Hvis du har et par stykker, så kan minst 30-40 stk berge seg der. Jeg gjør dette i hovedkaret mitt (malawi) når ancistrus-yngelen stikker ut litt vel tidlig: tømmer hele kokosnøtta over i disse små "plastlivbåtene" som jeg kaller dem + litt planter og ei ørlita rotflis i hver. Så ordner jeg babykar til dem m/samme vannkvalitet etc. som klekkekaret. Dermed unngår jeg massakre, for malawiene mine er "innmari sultne" og ganske sleipe (og superkjappe) når ancistruspappa lar barna gå på tur for første gang.
Lykke til! Dumt du ikke er i Oslo. Har 2x15L jeg skal selge ...
MC, du slo meg med 2,5 minutt
Tilfeldig bekjentskap
© Hilde Ertsås
Reklame for plussmedlemskap