Innbyttepris på guppy

Har en del guppy-yngel (1- 4 mnd) og lurte på hva som er vanlig pris når man leverer til/ bytter inn i butikk ? Regner med at en del her har gjort det
Det er forskjellig.
Det beste er å ringe/ sende mail til den den dyrebutikken du har tenkt å levere dei inn til.
Eg har ikkje levert inn Guppy til fiskebutikker noen gang, men eg har hørt om andre som har gjort det, og det var ikkje mangen kronene dei fekk for dei.
Det er en del dyrebutikker som sier nei også. Akkurat guppy og platy og slike velvillige ynglemaskiner, drukner jo markedet i yngel. Og butikkene rennes ned av folk som har dollartegn i øya og tror de skal bli rike på å selge guppy til butikkene Jeg vedder på at zoobutikkene har folk innom hver eneste uke, kanskje daglig, som spør om butikken kan kjøpe guppyyngel av dem.

PS!
Du har mere håp om å få solgt dem, dersom du beholder dem til de er halvvoksne. Det er stor sannsynlighet for at butikken sier nei til yngel!
det er ikke mange kroner å snakke om nei. Ikke noe å leve av vertfall :p
Fikk svar på en del jeg ikke lurte på ...Har hverken dollartegn i øynene eller planer om å leve av å bytte inn guppy .... Gjennomsiktig guppy yngel er det heller ikke snakk om,- skjønner at de må ha størrelse og farger. Noen som kan svare på det jeg spurte om,- altså pris ? Regner med at det ligger på 2-3 kr
Hei jeg tror du har rett i den prisen du har foreslått selv , har du vært inne på ideen i å bytte med vareprodukter som du kan bruke til akvariet ditt. Det er mange meninger om innbytte av fisk til butikkene noen har ikke lov til å betale deg for fiskene og noen ikke , det beste er å ta kontakt med de butikkene dette gjelder og spørre der. Som du sikkert vet så forspørr en seg aldri .
Er ikke mulig å si noen pris

På mine lokale butikker vil de ikke betale i det hele tatt, men kan gi noe fisk i bytte i stedet. Dette varierer voldsomt fra butikk til butikk, noen kan si tert nei uansett da de kun vil motta fisk fra forhandler. Det tryggeste er å spørre den/ de aktuelle butikkene
Hallo, er du heldig så får du nok noe rundt den prisen du nevte selv-2-3,- pr.stk, vis de er "halv"voksene.
Men det er et men, mange butikker tar ikke imot fisk fra "ukjente", men kjenner du eieren så er nok muligheten stor for at vedkommende tar de imot.
Noen gir heller ikke penger for relativt vanlig fisk, men ofte så får man mat eller annet utstyr i bytte.
Jeg leverte en haug med guppy-unger til den lokale dyresjappa, og fikk noen planter til halv pris. Det er vel det en kan forvente, reduserte priser på planter og for i innbytte.

Jon
Takk for svar ! Da er praksisen slik jeg regnet med at den var Greit å spørre liksom , er vel litt av hensikten med forumet...
Salg av guppy
Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt her på akvaforum. Tror nok du ville vært heldigere med hva du får for fisken. Ser stadig at det er flere som ønsker å kjøpe levendefødere, meg i beregnet. En 10 er for en halv voksen gyppy betaler jeg med glede her på forumet, om ikke reisen blir alt for lang

Mvh Leif
Lenge siden jeg drev i den "bransjen", men for 7-8 år siden fikk jeg en tredel av det butikken solgte dem for. I tilgodelapper. Så mine fisker var en stund økonomisk uavhengige siden de betalte maten sin og vel så det (",)
Ellers så går det jo alltid noen poser med guppyer på klubbauksjoner og storauksjoner. Hva med å fore de opp og ta de med på en slik auksjon?
Det er ikke alle butikker som er villige til å betale for guppyyngel heller...
Dersom det er litt spesielle guppy, kan du få en helt grei pris på auksjoner.
Guppy
her i bodø få vi 1/3 av prisen 49kr det blir 15 kr men da man de må være ganske store.
Jeg får 10 kr stk for mine guppier. De vil ha dem når de er 4-5 mnd gamle. For endlers får jeg 15-20 kr pr stk
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap