Salg av yngel?

Hei... Dere som driver oppdrett. Jeg går ut fra at dere også selger yngelet. Jeg har nå en god del yngel på sverddragere, endlers guppy, vanlig guppy og snart black Molly. Mulig Yhomasiciklidene også får det til snart.
Vurderer også å avle opp eplesnegler.
Men mitt spørsmål er da... Hva er egentlig vanlig å ta i pris på disse på privatmarkedet. Vet jo jeg ikke kan selge dem for det samme som dem på butikk hehe.
Har sett på snegler på internett her å det er alt fra 5 - 30kr for vanlige eplesnegler i forskjellig farge )

Jeg kjøpte villgyppyy-ngel for en stund siden, da betalte jeg 10kr per stk. (dette var oppdrett av villtfanget guppy som denne personen hadde fanget selv). Antar at platy er noe i samme prisen som guppy.

Sverddrager kan du sikkert ta litt mer for.

Thomasiciklidene kan jeg egentlig ikke svare på. De kan du sikkert ta litt mer for hvis du har litt størrelse på dem


Artig med oppdrett da )
Det er forskjellig fra person til person.
Div. levendefødrer selges her på forumet fra 5-15 kr stk, mangen gir det også bort. Og kanskje litt mer for Svarddragerene
Thomasiciklider er ikke så ofte til salgs her på forumet, men fra 20-50 kr stk en plass er vanlig etter de få gangene jeg har sett de er til salgs.
Du nevner eplesnegler. De er også forskjellig. Fra 2 kr stk til 20 kr stk avhening av kvalitet og str.
Da jeg hadde levendeføderyngel måtte jeg nærmest hive dem etter folk. Umulig å selge, måtte gi dem bort, for jeg måtte bare bli kvitt dem. Samme med gule eplesnegler, får solgt dem ekstremt billig, dersom man har tid til å vente på at noen er interesserte. De med litt mer farger nok enklere å bli kvitt.

Det er her jeg bor da. Kanskje det er litt annerledes i Norge, men har egentlig inntrykk av at levendefødere er like vanlige der som her, og at gule snegler ikke er noe spennende
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap