Golden nuggeten min passet yngel

Tømte i dag 250 literen min, da jeg driver og flytter. Skulle ha med fisk og innhold til nytt kar som er satt opp i den nye boligen min. For ca 10 dager siden så samboeren min en ancistrus yngel på glasset i dette karet. ( går 5 ca ett års gamle ancistrus i det) og jeg så en yngel i en tom skiferhule på siden av hulen til GN min to dager etter. Ikke sett snurten til yngel etterpå og antok at de nok gjemte seg under den store roten i karet. Ikke en yngel pilte frem når jeg tok ut roten , planter eller noe annet i karet så jeg regnet med det bare hadde vært en og den var gått bort. Så skulle jeg ta hulen til Goldene nuggeten som stod for seg selv. Den har vært lite fremme siste uken, bare en gang, mot normalt hver kveld. Hva kom ut av hulen, jo 4-5 yngel hoppet ut av hulen og 3-4 ble med hulen og Golden nuggeten over i platboksen jeg fraktet de i.
Synes det var litt artig at GN hadde tatt over barnepasset og voktet hulen med yngelet i. Vet ikke om eggene ble lagt i den hulen eller annet sted, da jeg ikke har fått sett inn i den, men alle ynglene var i hulen sammen med han.
Den største Acnistrus hannen og GN har sloss en del om denne hulen tidligere, men ikke de siste 3-4 ukene etter jeg satte en skiferhule til nedi.

Forøvrig så var det også 2 eller 3 Kardinaltetra mere i karet en jeg har hatt oppi( telt to ganger), så de har klart og formere seg i et selkapskar med blant annet Scalare.
Nei, så morsomt da ) Fosterforeldre :p
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap