Guppy oppdrett

Jeg har lyst til å prøve oppdrett med guppy.

Hvor mange guppyer må jeg ha for at det skall lykkes?

Hvilke planter må jeg ha?

Er det noen spesiel grus/sand som egner seg?

Hvor stort akvarium må jeg ha?


Håper på mange gode svar
så lenge du har en av hvert kjønn så vil de formere seg enten du vil eller ikke. de krever svært lite.

men vil anbefale å ha 3-4 huer per hann da hannene er meget pågående og vil slite ut hunnene om de er for få.

godt innkjørt akvarie på min 60 liter er å anbefale da de blir mange. godt med planter, spesielt flyteplanter som gir skjul for yngelen, foreldrene spiser eget yngel om de får tak i dem. sanden bryr de seg lite om da de ikke oppholder seg på bunnen
Bare legger inn dette her som jeg ikke er helt sikker på...

Er det ikke slik at ei hue i mange tilfeller bare trenger å bli "befruktet" 1 gang og føde ubegrenset etterpå?? Mener å ha vært borti flere som har fått masse yngel uten å holde en hanne...

Men jeg kan veldig lite om guppy, så om det er riktig er det sikkert mange andre som kan svare på. Men i teorien er det da mulig at du kan få yngel uten hanne, men det er jo ikke noe man satser på! Dessuten er det jo hannene som er penest
Ubegrenset er nok en overdrivelse De lagrer sæd, og vil produsere yngel i flere måneder etter parring, selv om de kun holdes sammen med hunner.

Men de vil seff gå tom for sæd etter hvert, og da kan de ikke produsere flere unger.
OK Takk for oppklaringen!
Inaktiv bruker
Dårlige foreldre.
Guppyene er dårlige foreldre og spiser sine små når de kommer ut! Bør skilles fra foreldrene så snart som mulig, bruk verpekasse!
man trenger jo ikke skille de bare ha masse planter som yngelen kan gjemme seg i,jeg har mine i sammen og jeg gir bort 100vis av guppy og platy yngel hver mnd.
Hvor mange guppy kan jeg ha i et 60 liters kar?
Start med en hann og 3 hunner.

Dette er nok å starte med, fordi det blir ganske fort en del fisk.




Mvh
Terje
Hvilken algeetere og maller kan jeg ha med guppy?
Hvilke algeetere og maller kan jeg ha med guppy?

Spiser ancistrus egg/yngel?
Ancistrus spiser ikke yngel, men tar nok egg hvis de får tak i.
Lene Jødahl
Ancistrus spiser ikke yngel, men tar nok egg hvis de får tak i.


nå legger ikke guppy egg da.
Er fullstendig klar over att guppy ikke legger egg, svarte bare på hva trådstarter lurte på
jeg vet at guppy ikke legger egg
hei , såg at sanne skrev at di ikke oppholder seg på bunnen , mine gjør det..
Usikker på om guppy er gravid!
Jeg har en Guppy hunn som jeg tror er gravid, hun er rolig og spiser ikke så mye. Er dette tegn på at hun er gravid? Hun har litt større mage enn de andre guppyene mine, så jeg tror hun er gravid. Jeg er nybegynner med akvarium så...


Håper på gode svar!
er buken stor

spiser hun mye/lite

oppfører hun seg unormalt
Ikke helt sikker
Jeg er ikke helt sikker... buken er vell litt større på hun enn på de andre guppyene, og hun spiser ikke mye, hun hjemmer seg veldig mye også... Tror du hun er gravid?
Jon Einar Paulsen
Jeg er ikke helt sikker... buken er vell litt større på hun enn på de andre guppyene, og hun spiser ikke mye, hun hjemmer seg veldig mye også... Tror du hun er gravid?



Om du ser i "baken" på henne så ser du en sort flekk om hun er gravid. Hunnene kan spise mindre eller ingenting de siste dagene før yngelen fødes
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap