Egg fra dragefinne

Til morgenen i dag så jeg flere bittesmå egg i javamosen, noen som vet hva jeg gjør videre nå? De går i et artskar med 2 hoer og en hann. Foreløpig er eggene urørte, men finner lite om oppdrett av denne arten på nettet.
Det er en fyr som har en egen nettside der han fører sine oppdrettsblogger på I. Werneri. Du finner nok masse tips der

Så spennende!
Nydelige fisk, har bare to stykker igjen, trodde jeg hadde en han og en hunn, men nå ble jeg litt usikker siden den jeg trodde var hunnen har begynt å få en lang finne.
Veldig artig ja Blir spennende å se om det blir noe av eggene. Jeg kan ikke så mye om denne fisken selv så kan desverre ikke svare deg men slik jeg forstår har hannen mye mer farge på selve kroppen også. En av hunnene mine har farge på finnene, men nå er dette små finner. Ellers er kroppen hennes helt blank/ gjennomsiktig. En liten perle av en fisk dette her Har blitt helt hekta, og jeg som egentlig kjøpte dem til datteren min...
De er råfine, har 20 stk av dem selv. Du får nok en liten utfordring på å skaffe smått nok for til yngelen. Selv de voksne har veldig trangt svelg. Hva forer du dine med? Mine liker microorm veldig godt og frossen cyklops. Finknust discus bits og så beiter de gjerne på tablettene jeg gir til coryene.

Du må fortelle hvordan det går, kanskje jeg også tør å ta ut et par og prøve
Så mange du har fått tak i, de er innmari søte synes jeg også svømmer de sammen alle tre. Jeg har bare gitt mine knust flakfor så langt men tenkte å handle inn microorm i dag. Ja jeg tror nok det blir en utfordring å få det til å bli noe av eggene men jeg er i grunn glad jeg bare har fått egg så tiden får vise
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap