Blågurami yngel

Kom hjem fra ferie og fant enhaug med yngel fra Blågurami paret vårt, etter å ha funnet flere daue fisker og en illsint hann – så ble yngel og Blågurami fjernet og satt i et eget 63l kar. Lurer på når jeg skal/bør flytte hannen ut av dette - vil jo ikke at han skal spise yngelen hvis han ikke føler han får nok mat. Knipset oppi en slik weekend-fôr sak til han slik at han har konstant tilgangt il mat samt at han får frossen artemia/flakfôr omhverandre.

Sitter vel igjen med 100-150 yngel nå som fyker rundt omkring. Litt redd for å ta hannen tilbake til 300 literen for rett før vi reddet ham ut tok han knekken på to 10cm Black Ghost'er som ville ha litt yngel som fredagskos.

Yngelen er vel nå ca 2-3 mm.
Her er bildet fra første dag i 63l'en, da skummet han mye - nå gjør han ikke det så mye....
Jeg skulle ta hannen ut
Han blir snillere med andre fisker nå etter at han har ikke noen yngel å forsvare.
jamlar
Knipset oppi en slik weekend-fôr sak til han slik at han har konstant tilgangt il mat samt at han får frossen artemia/flakfôr omhverandre.


Den der weekend-fôr saken hadde jeg tatt ut med en gang, var jeg deg. De bare forurenser vannet.

Hvis yngelen er blitt frittsvømmende, trenger de ikke faren sin lenger, så han kan du flytte tilbake til hovedkaret. Yngelen trenger infusorier de første dagene, siden guramiyngel er så små i starten.
Takk for svar. Har tatt faren tilbake i 300 literen og han roet seg kraftig og likt å komme tilbake til fruen sin. Yngelen er allerede på "flaskemat" til de er store nok til annen mat.

Blir spennende og se om de vokser opp.
Hold oss gjerne oppdatert og lykke til!
Jeg
her et blå guramipar som har en ukegamel yngel snart 2 uker og forer med most rlakorn det er så lite men vor lenge må dem had et før dem kan ha artemia det er jo ørlite
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap