Kampfisk

hei eg lurte på kosen vi får kampfisk til å trivest best har lyst på yngel
Regne med du ha noen damer til han, helst ett par stykk så di ikkje blir slitne. Eg kan ikkje mye om kampfisk, men søke du den opp i fiske basen så står det kansje der kos den trivast
Takk:d
oki takk har her en dame til han
Jeg har skrevet noen tips om kampfiskhold på hjemmesiden min. Du finner den ved å klikke på linken under her.
Jeg har hatt et par i 62L og det gikk helt fint. Tok ut hunnen etter ei uke da hannen hadde utvidet reiret sitt til over halve karet!:O Tenkte egentlig å ha "familiekar", men det funket ikke med denne hannen:p Jeg har i alle fall en del yngel svømmende sammen med 2 typer coryer og kirsebærreker i det samme karet. Har en liten mistanke om at kirsebærreker tar nyklekt yngel...
Hannen er tatt ut.

Mitt forslag er å ha et kar med en hanne og hue og få de i lek. etter at de har lekt 1 eller 2 ganger tar du ut hunnen og etter hvert hannen når de blir frittsvømmende. Da har yngelene et eget kar å vokse oppi Jeg opplevde faktisk at hannen ikke spiste yngel hos meg etter å ha vært sammen med de frittsvømmende i 2 uker. Det er sikkert veldig induviduelt, men jeg synes det er en del skremselspropaganda når det gjelder oppdrett på kampfisk, men mulig det er bare meg

Masse lykke til uansett!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap