Hva gjør jeg med ungene som henger på glasset???

Jeg har visst fått små yngel på glasset i 720 literen min, de henger fast der, de er unger av leopard danioene regner jeg med, viss ikke det er blind huletetra, kardinal tetra eller corydoras, men jeg vet ikke hvordan evt yngel av de oppfører seg, de andre jeg har oppi der er levendefødende så derfor vet jeg at det ikke er de

skal de ha egen mat, må vi evt håve de opp, å ha de i et annet kar, eller klarer de seg fint selv?
Dersom disse småynglene ser mest ut som et lite komma, så er det sannsynligvis yngel av danioene. De vil bli spist så fort de andre fiskene oppdager dem.

De er vel for små til å bruke håv for å få dem opp, så jeg anbefaler at du tar en luftslange (sånn tynn) og suger dem forsiktig opp og over i et yngelkar av noe slag. Så lenge de henger på glasset spiser de ikke (de bruker opp plommesekken først), men maten må du fort få i gang.

Danio-yngel er så små at de spiser infusorier som første føde. Hvis du tar et søk her på AF (bruk google-delen av AF søket!) på "lage infusorier" finner du mange oppskrifter og måter å gjøre det på.
Etter en ukes tid kan de ta nyklekt artemia som mat.

Så skal du drive oppdrett, må du hive deg rundt og få i gang dette
skal jo ikke drive oppdrett egentlig, men man vil jo selfølgelig ha yngel om man får det til, men jeg har aldri noen gang sett sååå små yngel, å så er de gjennomsiktige, kan knapt nok se dem..

de små infusorien el hva du kalte dem, har jeg ikke i hus, å ikke får jeg tak i heller, dyrebutikken min hadde ikke artemia en gang, jeg var innom flere butikker igår, å da fikk jeg heller ikke tak i pakninger, lysrør e.l jeg trong, så derfor må jeg evt kjøpe fra nettet, å da er de nok døde, før jeg får det :/

mn, mn ville nå høre ihvetfall, om det var noe jeg kunne gjøre. tusen takk for tips
Du trenger ikke å kjøpe noe for å lage infusorier. Som Mona sier, søk etter oppskrifter, så skjønner du straks hva vi mener.
Så stiligt !!!!!

MÅ prøves, takk skal dere ha
Du kan jo prøve å mose litt hardkokt eggeplomme mellom fingrene. Vet ikke om de er for små til det, men i mangel av noe annet....
Liquifry burde være bra Det er yngelfor på tube.

[External Image]
Oj, her var det jo kommet to gode tips til, tusen takk skal dere ha, skal forsøke med eggeplomme til over helgen da evt, for jeg kom nettopp fra jobb nå, å skal på jobb i hele morgen, så rekker ikke kjøre helt til butikken, de timene, for å hente for til de imorgen.

Håper de klarer seg, har fått noe oppimot 100 stykker nå de er som en diger sverm inni akvariet, helt fasinert jeg nå, aldri sett så mange yngel, helt sjokka oer at jeg faktisk fikk til eksperimentet mitt, men det var da virkelig måte på da, men er det vanlig at de legger så mange egg?? jeg har jo bare 6 stk, å det er både hann og hoer??? de var bare oppi der et par dager...
Tilfeldig bekjentskap
© Rannveig K. Strand
Reklame for plussmedlemskap