C.trilineatus

Hei er det noen som kan noe om å drette c.trilineatus
Et tips når du lurer på oppdrett av en fisk, er å søke fisken opp i fiskebasen.

Dettetter trykker du på arkfanen over fiskenavnet der det står "Oppdrett".

For Corydoras trilieatus' del kommer det da opp at 18 medlemmer har registrert oppdrett på fisken.

Under står "Klikk for å se", og gjør du det, får du opp brukernavnene. Peker du på det enkelte brukernavnet, får du opp litt informasjon de har notert på oppdrettet, og trykker du brukernavnet, kommer du inn på brukerens profil, og kan lese hele informasjonen under oppdrettet ved å trykke på "Beskrivelse" under "Mine oppdrett". Finner du ikke oppdrettet igjen, se under andre årstall (arkfaner like under "Mine oppdrett").

Håper dette var til hjelp!
Det kom opp litt lite skrift om oppdrett så er det noen med mer erfaring
Trilliatus
Hei jeg har stadig lek på disse. Jeg gjør ikke noe spesielt. Det er en meget fin cory.
Jeg skifter 30 % vann i 250 lt annen vær uke og tilsetter litt kaldere vann rett fra springen uten mellom lagring.
Dagen etter forer jeg så med frossen for, røde mygglarver og frossen artemia.
Dette får dem 1 gang i uka. Etter vært setter dem i gang med lek og egg legging. Av de eggene jeg finner putter jeg disse oppi en fødekasse av netting med litt javamose og retter stålen fra en fluval 2 mot nettingen. En 4 dager etter klekking får dem knust diskus granulat og knuste malletabletter. Når dem er en ca 2 mnd slippes dem over i karet med de voksne.

Står masse nytig om coryer her:



Vis ikke kan du skjekke denne, hun har cory som barn

Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap