Yngel av kuhliål?

Hei!!

Plutselig så jeg noe som beveget seg opp fra grusen. ref bilde. Vi har noen voksne Kuhli ål i akvariet fra før av. De pleier å holde seg på dette stedet de disse dukket opp. Har noen av dere noen ideer om hva dette kan være? Setter pris på svar.

På forhånd takk.

Astrid
Umulig å se hva det er for noe, men kuhlii tviler jeg sterkt på. Selv bittesmå yngel har striper sånn som de voksne. Men det på bildet beveger seg? Får du tatt et bedre bilde (nærmere) evt legge ut en videosnutt?
Her er et bedre bilde av dette. De beveger seg aktivt. Er ca 1 cm. over grusen totalt. Når de blir utsatt for direkte lys og når andre fisk nærmer seg. så "trekker" de seg tilbake.
Planarier av noe slag? Kommer vel som regel av overfôring. Uansett: UÆÆÆHH!
Fydda... Dette må si se video av!!
Dustore...det der va snodige greier ja...får du til en filmsnutt?
Trond13
Kan det være [URLBLOCK1]?


Det var jo en flott side! Hva med nematoder?
Trådstarter; hadde du målt lengden på dem?
Fant du ut hva dette var? Evt. hva skjedde viderE?
Oi, denne lå langt nede i mailboksen.
Med mindre tubifex har striper og barter så var det nok ingen tubifex.

Jeg så de titt og stadig de påfølgende ukene etter oppdagelsen, men nå har det vært lite aktivitet de siste 3-4 ukene. Tvert imot så sliter jeg nå med at ålene dør for meg.
Det på bildet er nok ikke kuhliiyngel uansett. De er bare ørsmå sytråder som vimser rundt i starten. Jeg hadde fjernet det, hadde ikke fiskene spist det. Kjedelig at kuhliiene dør - har du plukket døde kuhliier eller har de bare forsvunnet? Selv har jeg forholdsvis surt vann, har bare hatt kuhlii i en 3-4 mnd, men ingen dødsfall (har vel en 10-15 stykker fordelt på flere kar).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap