Mirakuløs sølvhaiyngel?

Jeg skulle fjerne grums fra filteret mitt etter jeg hadde byttet vann og omrokkert på plantene i akvariet mitt i går. Etter at jeg var ferdig og skulle nyte synet av det rene akvariet, får jeg plutselig øye på en fisk jeg aldri har sett før... Jøss, er det mulig? - tenker jeg. Den er ca 4cm lang (!) nesten like stor som den minste mollyen jeg har. Forøvrig har jeg 4 mollyer, 2 sølvhai, 2 eolesnegler og 1 elefantsnegle. Hva i all verden har skjedd?

Mollyyngel er jo knøttsmå i forhold, og jeg har ikke sett en eneste en noengang i dette akvariet før. Jeg forstår det sånn at hvis det er en sølvhai, så skjer ikke dette hver dag.. Jeg legger ved bilde og håper noen kan belyse situasjonen for meg.
På forhånd takk
Har absolutt ingen forklaring på hva som har skjedd, men det der må nesten garantert være en Botia av noen slag!
Har du hatt noen slike tidligere?
Kan jo være en yngel som har klart seg en stund?
Jeg har ikke hatt noe annet i akvariet bortsett fra de som er der nå minus 1 molly som døde. Veldig merkelig dette her! Kan jeg ha fått med noe egg via planter?
Ja, det er vel mulig.
Har aldri opplevd det selv, men klart det går an...
Skunk botia
Det viser seg at dette må være en Skunk botia, takk for opplysning Nå klør jeg meg fælt i hodet og lurer på hvordan i allverden den har kommet.seg inn i akvariet. Jeg er jo meget forsiktig og nøye når noe nytt tilsettes..
Noen ganger hender det at fisk har kilt seg fast i pottene på akvarieplantene i butikken, så den kan ha kommet inn den veien
Her er det en sjarmør ja. SKUNKBOTIA.

Jeg har hatt og har flere typer botia

Noen tips om botia.

Dem alle har giftpigger, en under hver øye.
Er generelt greie og ha med og gjøre, untatt om den er i dårlig humør
Denne karen trenger minst 160l og trives best om den får noen venner av samme sort, 4-6stk.

Her kan du lese om di forskjellige botia typene:

Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap