Gravid guppy?????

Jeg har en guppy som jeg tror skal yngle (se bilde 1). Den hadde litt mage da jeg kjøpte den for ca 14 dager siden, men har bare blitt større. Ettersom jeg er ny med akvarie og aldri har fått baby fisker før, så lurer jeg på hvor lenge dere tror det tar før det kommer yngel? Jeg har lest endel om guppy, og ett tegn er mørkere del under magen. Jeg ser at denne guppyen har begynt å få en mørkere flekk bak magen (se bilde 2 og bilde 3).

Vet at det ikke er anbefalt å ta guppy i fødekar, men jeg har ikke så mange steder hvor yngel kan gjemme seg. Har 4 forholdsvis store planter i 54 l akvarie, men ikke noen ting på bunnen hvor den kan gjemme seg.

I akvariet har jeg 2 Corydoras samt 10 kardinaltetra og 2 hunn guppyer. Jeg hadde en hann for 1 uke siden, men den døde.

All informasjon er verdsatt.
Hvis du søker i forumet vil du finne en "million" tråder om gravid guppy
(derfor har du nok fått liten respons på ditt innlegg)

Hvis du ikke har nok gjemmesteder er det lurt å gjøre noe med det, så du slipper å putte hunnen i en trang fødeboks.

På rubrikk her inne er det mange billige planter å få tak i. Velg gjerne finbladede hurtigvoksende stilkplanter, javamose og flyteplanter. Dette gir godt skjul for småttiser
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap