Scalareyngel

heisann har akkrat fått en del sclareyngel!
'
jeg lurer på hva jeg skal for de med? går flakkfor, mygglarver etc. ?

takk for svar!
Kan jeg svare nei og nei?
Joda flakfôr er et viktig hovedfôr, men jeg mener at: om du har et kull med Scalareyngel, så er det nyklekket artemia som gjelder.
Du kan sikkert fôre opp kullet med flakfôr, men skal du få stimulert jakten så kommer vi alltid tilbake til å klekke artemia.
Skulle du allikevel ønske å unngå nyklekket artemia, så få tak i avskallet artemia. Da får du samme næringsverdi, men ingen jakt.
Rød mygg er vel et kapittel for seg selv, men er uansett for stort for "nye" scalarebarn
Lykke til, du har mange hyggelige stunder foran yngelkaret
Mvh Roar
Anbefaler deg å lese denne artikkelen som heter Oppdrett av scalarer.

Jeg tror det kan bli vanskelig å få de små scalareynglene til å forstå at det er mat, flakfôret og annet "dødt" og ubevegelig fôr. Risikoen er stor for at de ikke anser det for mat, spiser ikke, og dør av sult og utmattelse i løpet av noen få dager. Veldig stor risiko faktisk..

Scalareyngel har jaktinstinktet medfødt, og de trenger mat som beveger seg - da trigges jaktinstinktet og de hugger etter maten og spiser den. Nyklekket, levende artemia gjør dette og er svært godt yngelfôr av den grunn, fordi det i tillegg har den høye næringsverdien det har.

Men igjen; anbefaler at du leser artikkelen det er linket til ovenfor. Det vil svare på en del spørsmål du har.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap