Barnesikring på - eeeendelig!

Grumf! Har seriøst vurdert å la et visst tobeint bøllefrø på ca 1,5 år spise seg rimelig spysjuk på malletabletter, for nå har minstemann vært på "tokt" i fiskeskapet i stua minst ørten ganger. "Nei, fy, hei du, stoooopp og NEI!" - fungerer ikke lenger... Tro det eller ei, han står foran skapet, rister på hodet og mumler: "nej-nej-nej" for seg selv, åpner opp og river ut like ivrig hver gang (for å teste hvordan mamma reagerer denne gangen???!!!) Idag gravde jeg dypt i skuffer og skap, fant frem barnesikringsdingsene jeg hadde et vagt ønske om å slippe å montere i vårt relativt ny-innflyttede hjem OG en fet (BDD) Black'n Decker Drill: Mor har montert barnesikring på ALLE nei-fy-og-oooops skap i hele stua & kjøkkenet. Jepp! Så inntil bølla er tørr i buksene, får han holde seg unna 5 skap, og spise brødskive og havregrøt istedenfor MIN (les: fiskenes) mat. Slik skaper den moderne kvinnelige akvariot og småbarnsmor et godt nytt år for seg selv og sine. Nemlig!
Lurt!

Jeg hadde også slike dingser på mine skap, da mine bøller var i den skapåpner alderen.

Heldigvis så var de over den alderen da mor oppdaget akvaiehobbyen, så fiskematen har stått i ulåste skap, og det har kun blitt fortært av de det er ment for.
He-he, det er ikke ofte man føler takknemlighet og lettelse over å ha en kresen unge, men det medfører en god del mindre jobb å ha en sånn unge

Guttungen min har aldri (ikke en eneste gang!) tatt noe som helst, åpnet bokser, poser eller esker osv og spist av noe han har funnet. Ingenting, hverken på badet, kjøkkenet eller i akvarieskapene. Han er såååå kresen at han ser med stoooor mistenksomhet selv på godteri som er nytt for ham. Han nekter å smake på det meste... så da sier det seg selv at han ikke ville drømme om å knaske malletabletter iallerfall

Kan jo nevne at han blånekter å spise ting som normalt er populært blant unger, som f.eks. rosiner, klementiner eller brus. Han vil ikke ha. Han får hysterisk anfall om han finner en rosin i en hvetebolle... Og fjeset hans, hvis han har trodd det var vann i glasset på bordet men så var det sitronbrus... det er litt av et syn. Han hyler! Han hater brus.

Greit nok for meg at han ikke vil ha fremmede ting, det var ganske trygt å vite da han var i den verste utforsker-alderen Jeg visste i det minste at han ikke ville finne på å spise noe av det han fant
Mona: Du burde lære av dinn sønn når det gjelder å ikke spise fiskemat...

*fortsatt kvalm*
Tilfeldig bekjentskap
© Are Gjerde
Reklame for plussmedlemskap