Dyreplageri

da jeg så denne videoen så ble jeg rett å slett kvalm at mennesker kan være så j****** mot dyr jeg satt sjokkert å så denne videoen. innholder sterke scener ikke for alle.
kommentarer ønskes

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=9796497

mvh.stig
fy f..... i h......... dyreplageri as jo
de kuene må jo dø før de blir mat og vilke mensker kaster hunder i søppel biler? jo de som gjør det gjør det fordi de synes det er morro og de som synes det er morro er noen jæ.....a dyre plagere! skulle ønske vi kunne gjort det samme mot dem som de gjøor mot dyr! det der er sykt at folk gjør sånt så ikke hele og fikk et j......a dålig intrykk av verden venter litt med og spise kjøtt nå når det er sånn de gjør det skulle likt at dyrene gjore det samme mot dem!!
Det er det værste jeg har sett. Tårene rant i strømmer her.

At folk kan være så slemme.

Har aldri visst hvordan de gjorde kosher kjøtt, men jeg skal ihvertfall aldri spise det.

Det finnes ikke ord for slike handlinger.

Mvh Linka
Plussmedlem
H......folk! Jeg ble kvalm. Orket ikke å se hele filmen.
En ting er at mennesker tar livet av dyr pga. mat. Det er naturlig, selv om jeg selv ikke greier det (unntatt på fisketur, men selv der sliter jeg). Men dette blir selvsagt noe helt, helt annet. Jeg ble direkte fysisk kvalm, og måtte se bort en del. Vi mennesker mangler av og til evnen til å leve seg inn i dyrenes følelser. "De er jo bare dyr..." Blæh!

Men av og til er vi en smule dobbeltmoralske. Jeg leste nylig at det i en av statene i USA (jeg tror det var i Texas), var forbud mot å avlive dyr med giftsprøyte, fordi det førte til unødvendig lidelse for dyrene. Likevel bruker de fortsatt giftsprøte til henrettelse av mennesker der... Bare som et apropos.

Men, tilbake til videoen: den er direkte avskyelig! Nå får vi selvsagt se det aller verste i en sånn film, men med en slik "det verste", betyr det at det nest verste også er ille.
inhuman slakting
det finnes bedre måter å slakte dyr på det spruter blod ut av halsen på dyret så dumper de bare dyret og den ligger og pines på gulvet.
og de kastrerer jo en okse mens den er helt bevist. dette får meg ikke til å velge å bli vegetarianer for dette er jo i mange forskjellige land, etter det jeg vet så er det ikke sånn det foregår i norge... mn noen tilfeller er det sikkert
Det er ganske strenge regler på avlivning av dyr i Norge. Men det betyr ikke at dyrene har en lykkelig slutt på livet likevel. Det har vært nok skrekkhistorier på hvordan dyrene lider under transporten til slaktehusene, og det har også vært historier om hvordan de behandles hos slakteren før man avliver dem. Men selve avlivningsmetodene er ganske strengt regulert.
Vi er sikkert litt bedre i Norge, men jeg har selv vært tilstede når slakterbilen hentet griser på Blaker på mange år siden (98)
Drev med noen hester der og på gården hadde de også griser og høner.

En dag kom slakterbilen og skulle hente griser. Hadde aldri sett slikt før så jeg måtte titte.
Mannen (som kjørte bilen) satte sperrer på begge siden av bilen slik at grisene kunne komme seg opp rampa og inn i bilen. Så begynte det. Grisene ble presset ut mot bilen og mannen tok tak i grisen etter halen og ørene og løftet den opp før han kastet den inn i bilen. De fleste grisene fikk denne behandlingen fordi de ikke var kjappe nok. Og når de datt på den glatte rampa så sparket han til de med beinet og dro de opp etter halen for å få de inn.
Jeg ble skikkelig sint og fortalte at han ikke skulle være slem mot de, men behandle de bedre.

Det endte med at bonden kom og jaget meg inn i stallen. Fikk ikke komme ut før bilen var kjørt. Fortalte meg at dette hadde jeg ikke noe med.

Linka
Det er bare å innse at enkelte mennesker er direkte onde. Og slike mennesker er ikke bare onde mot dyr, men også mot andre mennesker. Slike scenarier finnes nok over alt, både mot mennesker og dyr. Men vi liker ikke å tenke på det

Disse omstendighetene som er vist på filmen er ikke kurrante i Norge, for å si det slik. Jeg har selv overvært nødslakt av ei kvige som var skadet. Dette foregikk med respekt for dyret, rolig og greit. Mulig det gikk såpass rolig for seg fordi det ble gjort på gården uten en lang og stressende transport i forveien?
FY! Uff, det var helt forferdelig! Stakkars de hjelpeløse dyrene! De personene hadde fortjent å få akkurat den samme behandlingen SELV!
Dyr har følelser de også :,(
skrudde av etter innledningen med hundene. Har vert inne på liknene linker med oppfordring om å se....

mitt spørsmål er,

HVA VIL DU OPPNÅ MED DENNE OPPFORDRINGEN????????????

Hvis det ikke er fordi du har en konkret løsning for å få slutt på denneslags, er det etter mitt syn komplett meningsløst og forbannet provoserende, for ikke snakk om uforsvarlig da unger av nysjerrighet oppsøker linkene og ender opp med sinnsinntrykk som kan bli svert traumatiske over lang tid. Her burde forum moderatorene sette foten ned og hindre slike innlegg, ærlig talt...!!!
for alt vi vet ( MOST LIKELY) er det folk som først og fremst får seg ett personlig adrenalinkikk av å filme, evt.selv arrangere og filme slikt eller evt. å kline det ut på nettet.Det som gjør meg mer kvalm enn å se slikt er tanken på å nøre opp for slike folk...

hvis det virkelig var dyrenes velferd som lå til grunn ville innlegget ha vert tilknyttett en apell eller en dyrevernsinstitusjon, f.eks.slik;

http://youtube.com/watch?v=ps-yl1ETOaM

MVH.
akvator
skrudde av etter innledningen med hundene. Har vert inne på liknene linker med oppfordring om å se.... mitt spørsmål er, HVA VIL DU OPPNÅ MED DENNE OPPFORDRINGEN????????????

Selv gidder jeg ikke se sånt, mens mange har sånn trang til å se alt den slags, inkludert henging av Saddam, osv. osv.

Når det er sagt så er jeg temmelig sikker på at selv om det er vondt for en ung person å se, så kan du banne på at det gjør inntrykk og det gjør sikkert mer godt enn vondt i lengden å se hvordan verden faktisk er. Tross alt er det ikke vits å male englebilde av en verden som kan være nokså fæl.

Men det er ikke opp til oss å bestemme hva andre sine unger skal se heller, så man bør vel trå litt varsomt med slike linker.
akvator
HVA VIL DU OPPNÅ MED DENNE OPPFORDRINGEN???????????? Hvis det ikke er fordi du har en konkret løsning for å få slutt på denneslags, er det etter mitt syn komplett meningsløst og forbannet provoserende, for ikke snakk om uforsvarlig da unger av nysjerrighet oppsøker linkene og ender opp med sinnsinntrykk som kan bli svert traumatiske over lang tid.

Kanskje man bare av og til trenger å dele sitt eget sjokk og sin egen frustrasjon når man ser sånt? Jeg er heller ikke spesielt glad for å se på sånt. Men det er min personlige mening. Kanskje noen synes det er komplett meningsløst og forbannet provoserende at andre kjefter på noen som ville dele noe? Det er alltid flere sider av en sak...
hva jeg vil oppnå?
opplyse folk jeg sitter ikke bare inne på internett å søker etter dyre mishandling fikk linken av en engasjert venn å ville dele sjokket og vise folk hva som foregår det var ikke for å gi folk mareritt eller traumer så viss det er sånn du oppfatter det så tar du FEIL.
Aggi
Disse omstendighetene som er vist på filmen er [B]ikke [/B]kurrante i Norge, for å si det slik. Jeg har selv overvært nødslakt av ei kvige som var skadet. Dette foregikk med respekt for dyret, rolig og greit. Mulig det gikk såpass rolig for seg fordi det ble gjort på gården uten en lang og stressende transport i forveien?

Det er nok desverre noe i det du sier, Aggi, at slakting på gården som regel er mye bedre for dyret enn å seigpines og ristes milevis før de kommer til et fremmed sted, blir holdt der sammen med dyr de ikke kjenner fra før, kanskje et par dager, før de slaktes.
Økonomisering og sentralisering av spesialt slakterier synes jeg det er helt forferdelig å snakke om.
jada, jeg er med på alle argumentene her, og beklager att jeg skjellte, ett utslag av sjokk som ikke hadde noe sted å gjøre av seg i stunden.... :ol
men jeg synes likevel at en nyskjerrig ung (eller voksen),som får totalt sjokk over hvor vanvittig grusomme folk kan være, ikke bør" henge i lufta" etter ett slik innlegg.
Er overbevist om at , og opplever det ihvertfall slik selv da det nekter å slippe hornhinna,
at en meningsfull sammenheng hvor en kan engasjere seg både økonomisk og praktisk for å arbeide systematisk mot onnskapen er en bedre vinkling. Og man kan være nokså trygg på motivene bak bildene, hvilket faktisk er å tenke over...
men beklager raseriet

mvh.
At mennesker kan være så j******. Det gjør meg direkte kvalm
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap