Smådyrpensjonat...

Som "bestemor" til en liten kanin, så har jeg nå oppdaget at det er en total mangel på pensjonater her i byen.

Det var ei som drev, og som vi har benyttet en gang, men hun har nå lagt ned

Nå er jo jeg hjemmeværende, og da dukket jo tanken opp...hva om jeg gjør noe med manglene av dette her i byen... Behovet må jo være der.

Men, hva kreves av et slikt foretak?? Det jeg tenker på er små burdyr. Ikke hunder eller andre større dyr.

Må det være folk til stede 24/7, feks? Hvilke lokaler kreves, etc...

Noen som har peiling?
Vil tro at du får god informasjon om dette hvis du tar kontakt med din distriksveterinær (hvis denne benevnelsen fremdeles eksisterer). Hvis ikke så vil h*n ihvertfall kunne henvise deg til noen som vet.
Vet at mange driver med dette på "privatbasis". Har ofte sett annonser i avisen før sommerferier o.l. Om det er lovlig eller ikke, aner jeg ikke...

Jeg antar du trenger et ventilert rom med sluk i gulvet, og innlagt vann... Det er jo visse hygienekrav, selv om dyrene skal være i bur... Dessuten må man vel ha et sted å dumpe strø?
Det er vel mattilsynet som har ansvar for konsisjon? Evt. distriktsveterinær kan sikkert svare på sånne spørsmål, tenker jeg...

Og der hadde Astrid svart mens jeg skrev...
Det er Mattilsynet du må kontakte, (men det har du sikkert funnet ut nå, siden tråden er nesten en uke gammel).

Heisan, det har jo Aggi allrede skrevet. Jeg leste nok litt slurvete nå.
Takker for svar!!

Skal sjekke med mattilsynet over påske.

Jeg brenner fortsatt for tanken, men det blir vel til slutt et spørsmål om økonomi tipper jeg...

Jeg aner ikke hvor stor etterspørsel det er på slike tjenester, og hvor mye man kan tjene på det, og når jeg er nødt til å leie lokale til dette formålet, så spørs det vel om det blir et gedigent minusforetak...

Men ting skal sjekkes ut, det er helt klart.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap