- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- 8stk banket jente på 16år
8stk banket jente på 16år
Postet 10.04.08 kl 17:12
Postet 10.04.08 kl 17:21
Postet 10.04.08 kl 17:24
Postet 11.04.08 kl 22:10
Endret: 11.04.08 kl 22:12
Lissi87De som sto bak dette er tatt og sitter i fengsel.. Håper de får streng straff og må sone lang tid! Det var jenter og gutter fra 14-18års alderen som banket denne stakkars jenta på 16år..
Håper de som står bak dette får den hjelpen de trenger. (Fengsel i dette tilfellet er som å "pisse på seg for å holde varmen".) Hjelper ikke i det hele tatt.
Postet 11.04.08 kl 22:18
Endret: 11.04.08 kl 22:38
Personlig begynte eg nesten å le av dette klippet.
Selv ser eg ikke på dette som slag, men som dasking.
Grunnen til at eg ikke lo var at jenta må ha hatt en jævlig opplevelse!
Mitt forslag til straff: skambank (dessverre ikke lov i et patetisk "skulderklapp-Norge") + et halvt år i fengsel.
P.S. Ja, eg har bokset (litt) tidligere...
Selv ser eg ikke på dette som slag, men som dasking.
Grunnen til at eg ikke lo var at jenta må ha hatt en jævlig opplevelse!
Mitt forslag til straff: skambank (dessverre ikke lov i et patetisk "skulderklapp-Norge") + et halvt år i fengsel.
P.S. Ja, eg har bokset (litt) tidligere...
Postet 12.04.08 kl 03:17
Det de viste på klippet var det som var minst voldelig.. En kamerat av meg har sett hele de 30min de filmet mens de banket denne jenta.. De guttene som var med trampet på hode til jenta mens hun lå nede på gulvet og de slo henne ganske mye.. Hun fikk kraftig hjernerystelse + masse blåmerker og skader i fjeset..
Faren til denne jenta kjente henne ikke igjen med en gang pga skadene hun hadde fått i fjeset..
Nå var det jo ikke i norge dette skjedde, det skjedde i USA, og heldigvis så har de strengere straff der enn de har i norge..
Faren til denne jenta kjente henne ikke igjen med en gang pga skadene hun hadde fått i fjeset..
Nå var det jo ikke i norge dette skjedde, det skjedde i USA, og heldigvis så har de strengere straff der enn de har i norge..
Postet 12.04.08 kl 10:47
Postet 12.04.08 kl 14:35
biXenforeldre har ingenting ansvar :)
Dette er etter min mening en veldig enkel påstand. Slikt som dette kan skje selv i de beste familier.
Nå i dag skjedde noe tilsvarende i Norge, selv om det vel var mer tilfeldig vold. Men det var i hvert fall unge jenter som stod bak. Og da må eg vel kanskje trekke forslaget mitt om skambank tilbake; ikke lett å slå en "unge" uansett hvor jævlig den er.
Postet 13.04.08 kl 03:08
Donald[QUOTE=biXen]foreldre har ingenting ansvar :)
Dette er etter min mening en veldig enkel påstand. Slikt som dette kan skje selv i de beste familier.
Nå i dag skjedde noe tilsvarende i Norge, selv om det vel var mer tilfeldig vold. Men det var i hvert fall unge jenter som stod bak. Og da må eg vel kanskje trekke forslaget mitt om skambank tilbake; ikke lett å slå en "unge" uansett hvor jævlig den er.
Når det nå henvises til USA og barneoppdragelse er det viktig å vite at USA + noen få andre nasjoner ikke har ratifisert FN sin barnkonvensjon som sier noe om barns rettigheter. Her fremkommer det at du ikke kan utsette barn for fysiske avstraffelser, verken på individ eller samfunnsnivå. Allikevel er det i USA en meget stor del av barna som blir oppdratt (mishandlet fysisk) av sin foresatte. Noen hevder at mot 90 % av barne blir oppdratt med trusler og vold.
For meg er det rett å tenke på at vold er et uttrykk for noe, de fleste av oss bruker ikke vold i vår daglige kommunikasjon med andre mennesker. Og det er ofte slik at de som utøver vold ofte er / har vært offer selv. Så om det da er rett å fysisk avstraffe et barn som er blitt slått av sine forelder, fordi det da slår andre barn tror ikke jeg noe på. Jeg tenker at dette dessverre er en del av voldens natur, at du nettopp da slår andre barn, eller mishandler andre mennesker, dyr eller deg selv. USA er et av få såkalte vestlige samfunn som aksepterer fysisk avstraffelse, meget lange fengselstraffer og døds straff. Samtidig er det mye sosial ulikheter, vold og mange som er straffet for kriminelle handlinger.
Poenget mitt er at når det gjelder barneoppdragelse er det nødvendigvis ikke USA vi skal se mot, men samtidig er det også store dyktige faglige miljøer der som har rettet sin oppmerksomhet mot den voldsproblematikk som er i USA.
Allerede i 1972 ble "foreldres rett til fysisk avstraffelse" fjernet fra Norges lover. Tror vel at de fleste ikke ønsker dette tilbake! De er flere og flere stemmer som nå begynner å fortelle noe om konsekvensene av de fysiske og psykiske overgrep som dessverre var en del av den norske stats virkeligheten frem mot 70'tallet. (sannsynligvis også senere)
Nå er ikke vold et ting som hører fortiden til! Som Donald holder frem, ser vi dessverre at nå er det jenter som begynner å utøve en meget alvorlig vold i gjenger. De tar dessverre etter oss menn. Den tause volden, familievolden er et meget stort problem.
Hvis min påstand om at vold er et uttrykk for noe, tror jeg ikke at vårs svar skal være mishandling, enten gjennom at vi som enkeltindivider bruker vold mot barn og unge, eller at samfunnet gjør dette.
Postet 13.04.08 kl 11:04
Donald[QUOTE=biXen]foreldre har ingenting ansvar :)
Litt usikker på hva du sikter til når du tar en ironisk påstand om USA ut av sammenhengen. Men de "beste" familier er ofte ikke de beste på oppdragelse heller. Se på Bowling for Columbine f.eks. Masse foreldre som velger det lettvinte å skylde på andre ting når de selv ikke har tid til å gi ungene oppdragelse.
Selv er jeg imot all vold, men man må innse at hvis man er stor nok i kjeften så får man en på trynet av visse folk. Det må også unger lære, men det trenger de ikke lære av foreldrene. Jeg synes respekt for andre er det viktigste foreldre lærer ungene, og det mangler hos ganske mange den dag i dag. Men jeg har ikke unger selv så jeg skal ikke være noe bedre enn andre. Skal uttale meg når jeg får en snørrunge selv :P
Postet 13.04.08 kl 12:40
Endret: 13.04.08 kl 12:41
Jeg ble uvel av å se på det innslaget, hun må ha hatt det helt jævlig. Ingen mulighet til å komme seg unna. Fengsel eller gapastokk, ja hvem vet. Tror det viktigste er å få disse ungdommene til å virkelig forstå hva de har gjort. Nå kan man vel dra dette i et større perspektiv. Lange fengselstraffer og dødstraff, har vel vist seg og ikke være spesielt effektivt som forebyggende. Ettervern og hva som skjer i fengselet, og for den saks skyld gjelder dette også narkomane på avrusning tror jeg er kluet her. Som regel er det rett ut til det samme som før. Du står på bar bakke, og har de samme "gale" kompisene som da du for inn. Klart det går galt.
Og ja, er enig at dette skjer selv i de beste familier. Det er ofte tilfeldigheter som gjør at man havner på skråplanet. En feil kompis, eller press innadd i en vennegjeng, så er man ofte der. Da er det de færeste som bryter ut og sier, stopp dette er ikke noe for meg, de fleste lar seg gjerne bli revet med i frykt for og bli satt til siden.
Og ja, er enig at dette skjer selv i de beste familier. Det er ofte tilfeldigheter som gjør at man havner på skråplanet. En feil kompis, eller press innadd i en vennegjeng, så er man ofte der. Da er det de færeste som bryter ut og sier, stopp dette er ikke noe for meg, de fleste lar seg gjerne bli revet med i frykt for og bli satt til siden.
Postet 13.04.08 kl 13:16
DonaldPersonlig begynte eg nesten å le av dette klippet. Selv ser eg ikke på dette som slag, men som dasking.
Keep in mind; Dette er heiagjeng jenter.
Likevel så var vel dette det minst voldelige klippet.
De jentene som gjorde dette skulle vært så skambanket at de aldri hadde turt vise seg for verden igjen.
Men antar at det at jeg sier det gjør meg til like mye lavmål som det de er.
Det jeg reagerte mest på var at de, ifølge media - skal ha maset om de ville rekke heiagjengøvelse eller ikke..
Virker ikke akkurat som om de angrer på det de har gjort.
De må være mentalt forstyrret i hodet.
Jentene kommer til å bli voldtatt av traktorlesber i fengsel i USA.
(hvis mytene om voldtekt der inne er sanne! hehe)
Å det er kanskje til pass også...
Forhåpentligvis har de slått sin siste "veninne".
Det er en veldig alvorlig ting å gjøre, bare for å oppnå berømmelse på youtube...
Postet 14.04.08 kl 10:47
Postet 14.04.08 kl 11:17
Postet 15.04.08 kl 02:28
Inaktiv bruker
jeg selv mener det er utrolig feigt å gjøre noe sånn som det der, når man står i gruppe å tar EN person, sparker,slår,tramper å spytter!! jeg blir faktisk sur når jeg ser sånn!!
jeg var i danmark å så en lignende slåsskamp i 1 tida om natten.
der var jeg med 2 andre som jeg hadde møtt, å vi tok å hjalp denne stakker jenta på 13 år som hadde fått noen skader!
i førsten viste vi ikke hva vi skulle gjøre, men vi møtte bare gå bort å si ifra!
dette blei det selfølgelig bråk av, 5 av de 8 folka gikk imot oss å hadde tenkt til å slå, heldigvis kom det en vakt
mens vakten tilkalte mere hjelp, så gikk jeg og de to andre gutta å hjalp denne stakkars jenta på 15 år. hun hadde sår i pannen å haltet, jeg ga henne jakken min siden hun bare hadde t sjorte på seg..
så slik endte en tur til danmark med en nesten slåsskamp!!
jeg var i danmark å så en lignende slåsskamp i 1 tida om natten.
der var jeg med 2 andre som jeg hadde møtt, å vi tok å hjalp denne stakker jenta på 13 år som hadde fått noen skader!
i førsten viste vi ikke hva vi skulle gjøre, men vi møtte bare gå bort å si ifra!
dette blei det selfølgelig bråk av, 5 av de 8 folka gikk imot oss å hadde tenkt til å slå, heldigvis kom det en vakt
mens vakten tilkalte mere hjelp, så gikk jeg og de to andre gutta å hjalp denne stakkars jenta på 15 år. hun hadde sår i pannen å haltet, jeg ga henne jakken min siden hun bare hadde t sjorte på seg..
så slik endte en tur til danmark med en nesten slåsskamp!!
Postet 11.05.08 kl 00:04
Inaktiv bruker
mente at hun var 13,skreiv feil..
Postet 11.05.08 kl 09:39