Frakte fisk fra stavanger til karmøy i poser

Var på maxi zoo på forus på tirsdag og hørte om de kunne bestille inn noen Melanochromis cyaneorhabdos for meg. De ba meg ringe på mandag for det var da de fikk inn listene.

Vist de kan få tak i Melanochromis cyaneorhabdos som ikke er så alt for små, så kommer jeg nokk til å bestille noen. Da henter jeg de neste fredag.

Så kommer spørsmålet! Går det fint å frakte fisk så langt i poser ? Bør jeg ha isopor eske eller pakke inn posen/posene i avis papir?

Tar taxi fra maxi zoo og inn til stavanger og hopper på flaggruten. Vist jeg treffer båten så tar ikke turen mer en 2 - 2,5 time. Hu som jeg snakket med på maxi zoo mente det burde gå helt fint.
Det går nok helt fint ja Det gikk helt fint hos meg ;D Jeg pakket posen inn i avispapir jeg da (fordi det var vinter). Jeg skulle frakte fisken fra Ålesund(møre og romsdal, sunnmøre) til Kyrksæterøra(hemne, sør-trønderlag). Det gikk helt fint Det var en 5timers tur i utgangspunktet. Men tror du ikke bilen gikk i stykker på turen hjem da?! jo da, seff :p

Så Det endte med at fisken sin tur på i utgangspunktet 4-5 timer ble doblet til ca 10-11 timer. Det jeg gjorde var å skifte litt vann i posen da, alle fiskene overlevde. Å alle lever i dag

Så turen din på 2 timer skal i utgangspunktet gå fint Hvis du frykter at det skal bli kaldt til fisken så pakker du posen enkelt å greit inn i avis )

Plussmedlem
2 - 3 timer er ingenting Tenkt på all fisken som kommer fra f.eks. Østen og Sør-Amerika. De har veeeeldig mange timer i poser...
Men å pakke posene inn i noe som holder på varmen er bestandig lurt. Er det voksen fisk så bør de ha separate poser.
Ja de bilene pleier å bryte sammen når det passer aller minst. Da pakker jeg inn posene i avis papir. Såg at det sto noen isopor kasser på verkstedet i dag så kansje eg lurer med meg en av de. Håper de kan få tak i voksne fisk. Tror ikke jeg kjøper vist de bare kan få tak i yngel.

m-m, det er bilen til en venninne av meg. Jeg har kjørt den 2 ganger selv å tror du ikke bilen gikk i stykker begge gangene da :/ ulykkes bil i mitt tilfelle gitt :p

Bruker å pakke inn i avis å så setter jeg posene i setet å så legger jeg jakken min rundt for å støtte de opp å slik Men har du en kasse til rådighet så skader det ikke da )

Håper du får det du vil ha da )
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap