Uæææ! vi har hatt akvariefisk til middag! :o

På pakken sto det hverdagsfisk, pangasius.

Fisken var deilig, den, og fileene var nå passe store...
Tenkte jeg skulle google litt på fisken, siden den falt i smak, og da dukket det jammen opp en lenke til Akvaforum sin fiskebase... :O
Det finnes flere akvariefisk som benyttes som matfisk der de kommer fra.
Praktbotia f.eks
Enkelte typer gurami også. Har en venninne som også har akvarium. Gjennom jobben så ble hun sendt langt ut på landsbygda i Thailand. Den tradisjonelle kosten der bestod mest av helstekte små akvariefisk og ris ;D

Hun levde stort sett på medbrakte kjeks og potetgull den uken det varte.
Jeg har spist tilapia. Det var godt, det også. Fikk store øyne da jeg senere så tilapia bli solgt på storauksjonene til OAK.
Du får ha fiskeleksikon med neste gang du skal handle Aggi. Prøvde forresten de nye laksegrillpølsene i går. De smakte definitivt ikke kjøtt. Smaken var en anelse laks og konsistensen som stekt rogn. Tror ikke de blir kjøpt her i huset igjen.
Æsj, laksegrillpølser høres definitivt ikke godt ut. Men grillet laks er jo godt, da...
Aggi
På pakken sto det hverdagsfisk, pangasius. Fisken var deilig, den, og fileene var nå passe store... Tenkte jeg skulle google litt på fisken, siden den falt i smak, og da dukket det jammen opp en lenke til [URLBLOCK1]... :O

En trøst at den ikke er en skjønnhet akkurat
MC Darup
En trøst at den ikke er en skjønnhet akkurat ;)

Like rund i buken som meg... :O
Altfor god på smak til å være akvariefisk. :O
Godt at jeg ikke trenger like stor fryser som akvarium til den... :->
Aggi
På pakken sto det hverdagsfisk, pangasius. Fisken var deilig, den, og fileene var nå passe store... Tenkte jeg skulle google litt på fisken, siden den falt i smak, og da dukket det jammen opp en lenke til [URLBLOCK1]... :O

Jeg snur litt på denne; Jeg ville heller spist denne fisken enn å hatt den i akvarie! 130 cm fisk.. tenk at vi faktisk kaller den for "akvariefisk"
Ja, du har helt rett...
Ble bare så overrasket over å ha spist en haimalle uten å vite det på forhånd... -At det var en haimalle, altså... ;P
Aggi
Ja, du har helt rett... :) Ble bare så overrasket over å ha spist en haimalle uten å vite det på forhånd... -At det var en haimalle, altså... ;P

He he, når jeg var ung og jobba i dyrebutikk solgte jeg disse haimallene. Rimelig irritert på min sjef fordi han alltid skulle ta inn denne fisken... Solgte jo som hakka møkk til disse unguttene som ville ha "HAI"

Jeg sa alltid i fra om at dette egentlig var en matfisk i det landet den kom fra og hvor stor den ble.. da ble de ganske sjokka gitt
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap