- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvor mange grader er det ute hos dere??
Hvor mange grader er det ute hos dere??
Postet 04.06.08 kl 10:36
Det er glohett i sola alt, jeg orket ikke sitte på terrassen der det er sol nå. Skifter side og setter meg i skyggen på andre siden
Værstasjonen vår har trådløs føler på skyggesiden, og viser nå 21.1°C. Det skal bli oppimot 28°C utover dagen, som det har vært de siste dagene nå....
Jeg vanner og vanner, og må hele tiden passe på at spesielt krukkeblomstene mine ikke tørker ut. Varmen gjør at vannet fordamper på et blunk, enten direkte fra jorda eller gjennom plantenes blader. Men det er herlig, jeg liker å pusle rundt hele tiden med blomstene
Værstasjonen vår har trådløs føler på skyggesiden, og viser nå 21.1°C. Det skal bli oppimot 28°C utover dagen, som det har vært de siste dagene nå....
Jeg vanner og vanner, og må hele tiden passe på at spesielt krukkeblomstene mine ikke tørker ut. Varmen gjør at vannet fordamper på et blunk, enten direkte fra jorda eller gjennom plantenes blader. Men det er herlig, jeg liker å pusle rundt hele tiden med blomstene
Postet 04.06.08 kl 10:40
Endret: 04.06.08 kl 10:41
Jeg skal potte om en del planter nå, til litt større krukker, + at jeg skal ha i swellgel. Det er et stoff som trekker til seg opp til 400 ganger sin egen vekt i vann. Jeg hadde av det en gang i forrige årtusen, og det var bra å ha i tørkeperioder eller når man reiste fra potteplantene. Vannet avgis nemlig gradvis til molda fra disse korna i swellgel'en.
Ellers så er det 19,7 grader i skyggen, der er det litt trekk. I sola vet jeg ikke, men det kjennes ut til å være MYYYe mer.
Så en halvtimes økt i sola nå, på jobb en halv dag fra ca 12, og så ei sakte økt i ettermiddag, med middagsgrilling etterpå. Det høres ut til en bra plan, hva?
Ellers så er det 19,7 grader i skyggen, der er det litt trekk. I sola vet jeg ikke, men det kjennes ut til å være MYYYe mer.
Så en halvtimes økt i sola nå, på jobb en halv dag fra ca 12, og så ei sakte økt i ettermiddag, med middagsgrilling etterpå. Det høres ut til en bra plan, hva?
Postet 04.06.08 kl 10:47
Postet 04.06.08 kl 10:51
G&TJeg skal potte om en del planter nå, til litt større krukker, + at jeg skal ha i swellgel. Det er et stoff som trekker til seg opp til 400 ganger sin egen vekt i vann. Jeg hadde av det en gang i forrige årtusen, og det var bra å ha i tørkeperioder eller når man reiste fra potteplantene. Vannet avgis nemlig gradvis til molda fra disse korna i swellgel'en. Ellers så er det 19,7 grader i skyggen, der er det litt trekk. I sola vet jeg ikke, men det kjennes ut til å være MYYYe mer. Så en halvtimes økt i sola nå, på jobb en halv dag fra ca 12, og så ei sakte økt i ettermiddag, med middagsgrilling etterpå. Det høres ut til en bra plan, hva?
Ja, hørtes ut som en bra plan det
Postet 04.06.08 kl 10:52
Endret: 04.06.08 kl 10:58
Postet 04.06.08 kl 10:56
Postet 04.06.08 kl 13:34
mona oDet er glohett i sola alt, jeg orket ikke sitte på terrassen der det er sol nå. Skifter side og setter meg i skyggen på andre siden:-) Værstasjonen vår har trådløs føler på skyggesiden, og viser nå [B]21.1°C[/B]. Det skal bli oppimot 28°C utover dagen, som det har vært de siste dagene nå....
- Har den siste resten av sne forsvunnet fra plenen min, Nei
- Er det over 20 grader her, Nei
- Har jeg problemer med å sitte i solen, Nei
Med andre ord alt ved det normale, forsommer i Nord-Norge er sterkt oppskrytt. Den globale oppvarmingen har ikke kommet til oss ennå. Får fjerne katalysatoren og partikkelfiltreringen og la bilen gå på tomgang. Hver mann yter sin skjerv for å få fortgang i saken.
Mulig fiskevannene mine blir isfri i slutten av juni får ta sommeren da.
Postet 04.06.08 kl 13:55
Postet 04.06.08 kl 14:06
Endret: 04.06.08 kl 14:06
Postet 04.06.08 kl 14:36
Postet 04.06.08 kl 14:41
Geir Kristiansen- Har den siste resten av sne forsvunnet fra plenen min, Nei - Er det over 20 grader her, Nei - Har jeg problemer med å sitte i solen, Nei Med andre ord alt ved det normale, forsommer i Nord-Norge er sterkt oppskrytt. Den globale oppvarmingen har ikke kommet til oss ennå. Får fjerne katalysatoren og partikkelfiltreringen og la bilen gå på tomgang. Hver mann yter sin skjerv for å få fortgang i saken. Mulig fiskevannene mine blir isfri i slutten av juni får ta sommeren da.
Leser hva du skriver, og husker en del av replikkene som pleide seile rundt bordet da vi bodde på finnmarka:
Ja, men du kan trøste deg med at du har ikke stor skogbrannfare?
- Nå er det på tide å frese plenen dere! (med snefreser?...)
Når skaren bær ved sankthans, da blir det en sein vår.
Og ikke klag på våren nordpå:
Våren er fin i Finnmark. .. Begge dagan.
Postet 04.06.08 kl 16:03
Inaktiv bruker
der jeg bor er det faktisk badetempratur nå og skogbranfaren er stor det var netopp en skogbran i kristiansand for ikke så lenge siden =
Postet 04.06.08 kl 16:09
Postet 04.06.08 kl 16:10
Postet 04.06.08 kl 16:39
Postet 04.06.08 kl 17:12
Postet 04.06.08 kl 17:39
Endret: 04.06.08 kl 17:39
Postet 24.07.08 kl 23:39
Postet 25.07.08 kl 16:37
Postet 25.07.08 kl 16:55