Blue-ray i apple macintosh?

Blue-Ray er jo kommet på markedet nå, og om 5 år så er det ikke DVD vi sitter å ser lengre.
Selv har jeg hverken Playstation 3 eller HD TV så det er nok fremdeles en stund før jeg får begynne å legge om DVD samlingen å begynne å samle Blue-Ray i stedet.
MEN, i forbinnelse med skole så skal jeg skaffe en Mac (MacBook PRO) å jeg lurte på om noen vet om Apple har tenkt å sette inn blue-ray i de bærbare maskinene sine i nærmeste framtid?
Windows har jo alt fått Blue-Ray inn i sine maskiner, å Apple som liksom skal være så store når det gjelder kvalitet, bilder, media etc etc kan da neppe være verre?
I såfall er jeg villig til å vente noen måneder på Blue-Ray MAC'ene, så får Windows'en holde imens. :P

Er det noen som har greie på MAC og/eller Blue-Ray her inne som vet?
Plussmedlem
Får du ikke svar på hardware.no?

Det er vel bare rykter som går på forumene, er det ikke?
Loomis
Får du ikke svar på hardware.no? ;)

Nei det er stille der gitt!
Jeg har vel stilt så mange teite spørsmål angående PC der inne at de fleste har begynt å ignorere meg.
Jeg har ikke hørt noen rykter om Blue-Ray i MAC enda, men ettersom Windows setter det inn å selger det så er det vel logisk at MAC gjør det også?
De er jo konkurenter, å når Windows legger inn BR så må da Apple svare med noe de og?
Åh! Takk for linkene.
Men du tror det bare er rykter du da eller?
Ciklide
Jeg har ikke hørt noen rykter om Blue-Ray i MAC enda, men ettersom Windows setter det inn å selger det så er det vel logisk at MAC gjør det også? De er jo konkurenter, å når Windows legger inn BR så må da Apple svare med noe de og? :)

Windows er et operativsystem.
Microsoft er selskapet, og de lager ikke PCer som hovedbusiness så de setter ikke inn noenting Men at det går an å sette en Bluray spiller i en PC å bruke det sier seg selv. Det er derfor folk liker PC og ikke Mac, man kan velge deler selv.

Blueray er Sony sitt, så både Microsoft og Apple vegrer seg med å velge noe som helst, spesielt ettersom Microsoft støtta Toshiba sin HD-DVD på flere områder. De vil nok helst at et nytt format snart skal bli aktuelt så de bare kan ignorere Bluray, men man kan vel ikke utelukke at det kommer uansett. Ser ikke bort fra at Mac blir mer og mer fleksible til utstyr, slik som PCer. Tar bare litt tid med Steve Jobs.

Men tviler på at det forsinker din handel
Utifra innlegget ditt ser jeg at du er noen dataguru, du vil derfor neppe ha noen store behov for bluray de neste 5 årene. Det kan jo godt hende jeg har mistolket deg men da må du si litt hva du skal bruke maskinen til (i forbindelse med skole kan jo være så mye).

Du bør kansje også ha prøvd en mac før du kjøper den for det er ikke likt å bruke mac som pc noe noen synst er veldig frustrerende..
Jeg har MacBook pro, men har ikke hørt om BluRay på Apple-maskiner.
Registrer deg på www.mac1.no og legg inn et innlegg. Jeg får alltid svar der med en gang når jeg spør om noe.
Trond Ferkingstad
Utifra innlegget ditt ser jeg at du er noen dataguru, du vil derfor neppe ha noen store behov for bluray de neste 5 årene. Det kan jo godt hende jeg har mistolket deg men da må du si litt hva du skal bruke maskinen til (i forbindelse med skole kan jo være så mye). Du bør kansje også ha prøvd en mac før du kjøper den for det er ikke likt å bruke mac som pc noe noen synst er veldig frustrerende..

Nei jeg kan faktisk litt med MAC sjø.
Har ofte brukt stasjonære på skolen. Vi kan bruke vanlige PC'er også, men det er anbefalt av lærerene at vi har MAC. Har å gjøre med farger på skjermen blant annet.
(Mac viser farger slik de virkelig er i forhold til det andre PC'er gjør, er det ikke slik?) Vi klipper sammen filmer og overfører store filer (Da er det greit med firewire, som MAC har men ikke denne pc'n) og vi redigerer bilder og larger logoer i Adobe Illustrator og Photoshop.
Vi jobber grafisk og lager utkast og forslag til design av internettsider etc.
Jeg har jo intet behov for blue-ray, det var bare det at det hadde vært litt artig å hatt det på mac'en.
Så på det som en bonus, om du skjønner.
Men det er jo ikke noe jeg ha, så jeg får heller nøye meg med mac uten. ^^
Hadde kanskje vært greit med blueray alikevel da
Tilfeldig bekjentskap
© nasty1@gmail.com
Reklame for plussmedlemskap