Førjulshygge.

Inaktiv bruker
Hva driver alle akvarister her på forumet med nå like før jul?

Her hjemme i kveld har jeg lagd småkaker og kransekakestenger sammen med vår datter på 5 1/2 år. Etter leggetid har jeg stått og lagd marsipan og sjokoladekonfekt på kjøkkenet med samboer siklende over skuldrene
mine

Kai R.
Jeg jobber jeg.. doble skift i hele desember for å få fri i romjula
I morgen skal jeg og unga grytidlig opp for å bake pepperkaker, før jeg drar på jobb igjen kl 11-20 på nille, så hjem og hente tannbørsten før nattevakt 22-08, så hjem lørdags morgen og skifte klær før nille igjen 10-14 så kvelds og nattevakt 15-08 og kveldsvakt søndag 15-22.. da har jeg fri helt til kveldsvakt på mandag 15-22.
Etter det er det JUL og fri helt til etter nyttår
Jeg har ikke unger så jeg gjør stort sett ikke annet enn å spise noen gode julemiddager, kjøper litt julegaver og slapper av
Pynter og mekker presanger... Lager et sånt siste-liten-kaos i leiligheten...
I dag har jeg vasket de siste vinduene på altanen. Sist jeg drev med vindusvask ble jeg avbrudt av frost, så jeg kom bare halvveis. Nå har altanen blitt dekorert med julelys, sånn at man slipper å glane på en tom mørk glassboks til jul...
Jau, det ble berre lekkert Det må være litt glorete til jul

Så har jeg fylt noen krydderglass med røkt chilli som jeg kjøpte i store mengder tidligere i år. Det blir en fin gave til de kulinariske i familien.
Så skal jeg lage sylta gresskar til de som liker bedre å få servert "mors kjøttkaker".
Aggi
[I] Jau, det ble berre lekkert[/I] Det må være litt glorete til jul ;)

Nå glemte jeg bildet, men her kommer det..
Litt ustø på hånda...[External Image]
Inaktiv bruker
Aggi
[QUOTE=Aggi] [I] Jau, det ble berre lekkert[/I] Det må være litt glorete til jul ;)

Nå glemte jeg bildet, men her kommer det..
Litt ustø på hånda...[External Image]

Har en del slik stæsj sjøl på huset og ute i hagen
Øh... når sover du egentlig...???

Tangloppa
Jeg jobber jeg.. doble skift i hele desember for å få fri i romjula:) I morgen skal jeg og unga grytidlig opp for å bake pepperkaker, før jeg drar på jobb igjen kl 11-20 på nille, så hjem og hente tannbørsten før nattevakt 22-08, så hjem lørdags morgen og skifte klær før nille igjen 10-14 så kvelds og nattevakt 15-08 og kveldsvakt søndag 15-22.. da har jeg fri helt til kveldsvakt på mandag 15-22. Etter det er det JUL:) og fri helt til etter nyttår
Hei aggie
det holder jeg med deg i, sylte gresskar gjør jeg og, hjemmedyrka, det får altid den beste plassen i kjøkkenhagen hos meg, rett vedsiden av urtene, som jeg legger på flske m/olje som smakstilsetning til vanlig olje, hjemmelaget er best! ( og hjemmedyrket da selvfølgelig )

Holder en knapp på "Aldri" jeg :p eventuellt mens hun jobber.. leste jo om folk som sendte epost og slikt i søvne så..

mona o
Øh... når sover du egentlig...??? [QUOTE=Tangloppa]Jeg jobber jeg.. doble skift i hele desember for å få fri i romjula:) I morgen skal jeg og unga grytidlig opp for å bake pepperkaker, før jeg drar på jobb igjen kl 11-20 på nille, så hjem og hente tannbørsten før nattevakt 22-08, så hjem lørdags morgen og skifte klær før nille igjen 10-14 så kvelds og nattevakt 15-08 og kveldsvakt søndag 15-22.. da har jeg fri helt til kveldsvakt på mandag 15-22. Etter det er det JUL:) og fri helt til etter nyttår
Jeg må tilstå at her er det fint lite baking og styr før jul. Jeg får stadig klager av mannen min over at jeg er så lite "julete", og at gavepapiret knapt er stappet i søppelsekkene før jeg begynner å gnåle om når kan vi hive ut juletreet... :p
Og jeg pynter ikke til jul før jeg absolutt må, og da temmelig lite. Dette klager og syter han over, over at vi har det så lite julepyntet. Det ble imidlertid stille med maset hans da jeg bjeffet tilbake at det stod han fullstendig fritt å gjøre det så julepyntet her han bare gidder. Men han sitter og klager og mener at JEG skal gjøre det. Han så direkte overrasket ut over tanken på å skulle gjøre noe selv. Så etter det tidde han stille om saken. Ikke har jeg sett noe julepynt bli tatt frem heller... (unntatt adventsstaken da)

Kan ikke noe for det, jeg synes hele julegreiene har mistet meningen, alt går på penger og penger. Det verste jeg vet er når folk spør hva jeg ønsker meg... jeg ønsker meg ikke noe i de prisklassene som egner seg som julegaver! Jeg kjøper det jeg vil ha selv, jeg. Sitter ikke og venter et år på jul før jeg f.eks. får en elektrisk tannbørste, hvis jeg nå først vil ha en! Har råd til å kjøpe det selv.

Uff, nå ødelegger jeg vel hele juletråden deres Beklager.
Ja, Eragon, hjemmedyrka er nok aller best. Jeg må nok klare meg med kjøpegresskar... Måtte vel hatt en sværa balje om jeg skulle klare å dyrke noe sånt på altanen? Men så blir de nå gode de jeg sylter selv, ja... Bruker masse ingefær.
Inaktiv bruker
mona o
Jeg må tilstå at her er det fint lite baking og styr før jul. Jeg får stadig klager av mannen min over at jeg er så lite "julete", og at gavepapiret knapt er stappet i søppelsekkene før jeg begynner å gnåle om når kan vi hive ut juletreet... :p Og jeg pynter ikke til jul før jeg absolutt må, og da temmelig lite. Dette klager og syter han over, over at vi har det så lite julepyntet. Det ble imidlertid stille med maset hans da jeg bjeffet tilbake at det stod [I]han[/I] fullstendig fritt å gjøre det så julepyntet her han bare gidder. Men han sitter og klager og mener at JEG skal gjøre det. Han så direkte overrasket ut over tanken på å skulle gjøre noe selv. Så etter det tidde han stille om saken. Ikke har jeg sett noe julepynt bli tatt frem heller... :-) (unntatt adventsstaken da) Kan ikke noe for det, jeg synes hele julegreiene har mistet meningen, alt går på penger og penger. Det verste jeg vet er når folk spør hva jeg ønsker meg... jeg ønsker meg ikke noe i de prisklassene som egner seg som julegaver! Jeg kjøper det jeg vil ha selv, jeg. Sitter ikke og venter et år på jul før jeg f.eks. får en elektrisk tannbørste, hvis jeg nå først vil ha en! Har råd til å kjøpe det selv. Uff, nå ødelegger jeg vel hele juletråden deres :-) Beklager.

Stakkars mannen din
Han trenger omsorg og varme i denne førjulstid
Sanne
Holder en knapp på "Aldri" jeg :p eventuellt mens hun jobber.. leste jo om folk som sendte epost og slikt i søvne så.. [QUOTE=mona o]Øh... når sover du egentlig...??? [QUOTE=Tangloppa]Jeg jobber jeg.. doble skift i hele desember for å få fri i romjula:) I morgen skal jeg og unga grytidlig opp for å bake pepperkaker, før jeg drar på jobb igjen kl 11-20 på nille, så hjem og hente tannbørsten før nattevakt 22-08, så hjem lørdags morgen og skifte klær før nille igjen 10-14 så kvelds og nattevakt 15-08 og kveldsvakt søndag 15-22.. da har jeg fri helt til kveldsvakt på mandag 15-22. Etter det er det JUL:) og fri helt til etter nyttår

Jeg sover på jobb ja, heter hvilende nattevakt så jeg kan sove mellom 23.30 0g 06.00 det holder det.
kairo
Stakkars mannen din :) Han trenger omsorg og varme i denne førjulstid:-)

Så det er synd på "Mannen som måtte pynte selv til jul"....? )

Huff, ja, det er harde tider.
Skulle likt å se han stå på kjøkkenet og lage julekonfekt som du gjør.

Neida, jeg pynter selvfølgelig til jul jeg også. Jeg har jo barn, så noe er jeg nødt til, hehe Men jeg drar ikke frem kassene med julepynt flere uker før jul. Venter i det lengste...

PS! Jeg må understreke at vi skal bake pepperkaker i helga! Vi har både bakekjevler og kakeformer i alle slags fasonger. Kjevler for både liten og stor, så alle kan delta.
Sånn, litt JULETE er jeg også! Hehe
Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=kairo]Stakkars mannen din :) Han trenger omsorg og varme i denne førjulstid:-)

Så det er synd på "Mannen som måtte pynte selv til jul"....? )

Huff, ja, det er harde tider.
Skulle likt å se han stå på kjøkkenet og lage julekonfekt som du gjør.

Gjør han ikke slike koselige ting? Vel, da må det en oppstrammer til

Det er noe av det jeg koser meg med ofte å lage til bakverk og ta med til kollegaene mine på jobben.
Det er ikke få ganger jeg har bakt ostkake, fransk eplekake og muffins på torsdagskvelden for å spandere på fredagen i lunsjen til mine kollegaer.

Mannen min var snill og pakket bort julepynten for meg i fjor han
Problemet er bare at vi ikke finner den igjen i år.. Så det ble en dyr opplevelse for ham gitt.. Måtte jo ha ny pynt!
Det er ikke like mye jul som det pleier å være her i år siden jeg har jobbet så mye.
Blir egentlig lei julen før den har begynt (og den begynner tidligst i Desember, BYGGMAKKER HØRER DERE, god jul reklame i oktober meg rett i bakevja) :P

Her går det i pepperkake og kaffe i mørket, det får være "jul" nok. Julepynt er det hjemme hos mor. Hadde det vært opp til meg hadde det ikke blitt noe gaver heller før det var unger på julaften. Et ork å løpe rundt å kjøpe ting til folk som har alt + at alle andre ter seg som idioter, mest av alt på veien. Virker som vikeplikten ikke gjelder lengre når det nærmer seg jul

Nei jommen sa jeg smør. Julestemning får jeg på julaften når vi samles for å spise, det får holde

/ Grinch
Tangloppa
[QUOTE=Sanne]Holder en knapp på "Aldri" jeg :p eventuellt mens hun jobber.. leste jo om folk som sendte epost og slikt i søvne så.. [QUOTE=mona o]Øh... når sover du egentlig...??? [QUOTE=Tangloppa]Jeg jobber jeg.. doble skift i hele desember for å få fri i romjula:) I morgen skal jeg og unga grytidlig opp for å bake pepperkaker, før jeg drar på jobb igjen kl 11-20 på nille, så hjem og hente tannbørsten før nattevakt 22-08, så hjem lørdags morgen og skifte klær før nille igjen 10-14 så kvelds og nattevakt 15-08 og kveldsvakt søndag 15-22.. da har jeg fri helt til kveldsvakt på mandag 15-22. Etter det er det JUL:) og fri helt til etter nyttår

Jeg sover på jobb ja, heter hvilende nattevakt så jeg kan sove mellom 23.30 0g 06.00 det holder det.

Enda godt å høre at du sover litt før jul da

Her gjør vi svært lite til jul. Kjøper det meste av både julemat og bakst. Når det gjelder julepynt så begynte det å dukke opp både nisser, engler julelys og annet stæsj iallefall 14 dager før første søndag i advent. Og nei, det var ikke jeg som hentet det fram men husets niåring. Han gleder seg veldig og litt pepperkaker er vi jo nødt til å bake da.
Ellers har vi i år laget litt julegaver selv da.

Jeg er veldig julete.
Gleder meg lenge, og starter pynting 1 des. Også dukker det opp nisser og engler og duker og slikt fram mot julaften, liker å ha det julete i god tid så jeg kan se alle de fine tingene man har samlet gjennom årene
Liker kjempegodt å handle gaver, legger endel omtanke bak selv om jeg ikke lager noe særlig selv.
Synes det er kos å handle gaver til de jeg er glad i.
Sender også ordentlige julekort, doble må vite med mer enn bare en setning

Baker ikke noe særlig siden vi ikke er kakemennesker. Har lagd kanelsnurrer, skal lage pepperkaker i helgen sammen med gudsønnen vår og tenkte lage kranskekaestenger (bruker ferdig deig til begge, ikea har sykt god pepperkakedeig!)
Baker brød siden jul for meg er mer lange gode frokostlunsjer med godt pålegg enn tørre kjekskaker

Strømpe på senga juleaftenmorgen er ett must!!

Ahh.. jul er herlig herlig herlig!!!
biXen
Blir egentlig lei julen før den har begynt (og den begynner tidligst i Desember, BYGGMAKKER HØRER DERE, god jul reklame i oktober meg rett i bakevja) :P Nei jommen sa jeg smør. Julestemning får jeg på julaften når vi samles for å spise, det får holde ;) / Grinch

Jeg stenger galant all tv-reklame ute ved å la være å se på det... Jeg har gått med skylapper i butikkene, for å la vær å ergre meg.

I familier uten barn så forstår jeg godt at man tar det en god del roligere. Det gjorde jeg selv en gang i tiden....

Men så snart en får unger, så blir julen plutselig magisk for de voksne også, og da er det fort gjort å ta helt av...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap