Kan en hund dø av å spise kråke?

Jeg bare lurer, for jeg synes det høres helt usannsynlig ut. Det er et par hunder som har dødd og flere mener det er fordi de har spist kråke. Noen andre som har hørt om dette? Hundene skal ha blitt slappe og 2 dager senere var de døde.

Mærskeli.
det der har jeg aldri hørt før, vi fikk bare beskjed om å være forsiktig i fjor pga fugleinnfulensan.
Så det eneste jeg har hørt er farlig er sjokolade, rosiner og druer
Ikke sant?! Men min mor hadde hørt av flere at kråke er veldig giftig, og sånn er det bare... Eh.. kan ikke skjønne hvorfor de skal være giftige, da må de ha spist gift i så tilfelle. Men, de har rett, så da er det bare å gi seg :P
å hva med katter de tar jo kråker?
Ritus
å hva med katter de tar jo kråker?

He he.. ja, det gjør de jo, men du skjønner, de har jo 9 liv

Må nesten be henne spørre dem om det...
hehe ja du får gjøre det
Kråka dør nok, men for hunden er det bare en vanlig kyllingfilet med fjær :P Hvis den ikke har dødd av noen sykdom som kan smitte over til hunden, noe som ikke er særlig vanlig
Vet ikke om det er noe spesielt med kråka, men hunder skal ikke ha noe bein av fugl. (alt på "F" = fugl, får osv) Det kan splintre seg opp og skade bikkja innvendig. Kan bli skikkelig dårlig av kyllingbein -og ja hvis det kiler seg der det ikke skal så kan vel bikkja dø antar jeg..
Vanligvis går det helt greit for hunder å spise fuglebein, men det kan gå galt, så derfor anbefales det ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Martin A. Gundersen
Reklame for plussmedlemskap