Argumenter for større akvarie?

Jeg har nå kun et 60-liters akvarie, men jeg ønsker meg et større ca 250 liter. Har dere noen gode forslag til argumenter jeg kan overbevise min bedre halvdel med :P Hvorfor trenger jeg en større tank når vi egentlig ikke har plass. Hjelp meg =)
Du holder deg mere hjemme og styrer med fisk,
i stedet for å sitte på pub eller bråke i gatene

+ Fisk er sundt!!
Du må begynne å tenke som motspilleren:

-Kjøp det og når du tar det med hjem sier du det var satt ned 50% uten å nevne prisen.
-Si at du så det og bare måtte ha det.
-Snik det inn i huset og håp på at det ikke blir oppdaget.

Spander på hun noe fint og ta inn karet mens hun er i lykkerus for gaven/reisen .
Evt. slutt med en stygg uvane i bytte mot karet .
Endel muligheter her
Gjem det innerst i skapet og når det kommer frem i lyset sier du at "neei det har jeg hatt lenge". Sånn gjør vi kvinner det når vi kjøper noe nytt....

Følg med på Finn.no under gis bort. Av og til ligger det faktisk inne et kar du slipper å betale for og da må det vel være greit.... Lykke til med overtalelsene.
Det er vel ingen bedre halvdel hvis du ikke får lov å ha et "vanlig" akvarium. Da kan det jo hende du må velge.
Men det er like lite greit at en skaffer seg noe som den andre ikke liker/ prioriterer som at den andre evt. gjør det samme.
Du trenger egentlig ikke argumenter. Dersom du har lyst på det og lar henne drive på med det hun vil, er jo saken biff.

Dessuten blir et 250L mye mer et flott møbel enn en 60 liter som er mere en "fiskebeholder"
Ta og kjøp scalareunger og putt i 60-literen. Når scalaren begynner og bli store så sier du bare: "Se kjære, de fiskene ble større enn jeg trodde, de trenger et større akvarium, minst 250-liter."
Det trikset virket hjemme hos meg.

Jon
mange gode argumenter her. skal straks prøve noen =)
Ønsker deg lykke til og håper du får det igjennom
Jon Bruce
Ta og kjøp scalareunger og putt i 60-literen. Når scalaren begynner og bli store så sier du bare: "Se kjære, de fiskene ble større enn jeg trodde, de trenger et større akvarium, minst 250-liter." Det trikset virket hjemme hos meg. Jon

Det var jo faktisk lurt! Kjøp dem små og så etter etter en stund sier du at du plutselig leste på nettet at denne type fisk måtte ha MYE større akvarie! I løpet av denne stunden har du jo blitt så glad i fisken at du klarer ikke skille deg av med dem
Det trikset har jeg faktisk prøvd - jeg hadde tre sølvhaiunger, men har en litt gæærn kampfisk som tok knekken på alle tre det første døgnet
jepp, det var det jeg gjorde,
"men oi, visste ikke at de ble så store og de kostet jo penger alle disse fiskene så da blir det som å skylle penger ned i dass- det er jo bare en liten sum for å kunne beholde det jeg allerede har osv..."

dessuten så brukte jeg den som alltid vinner,
"jeg bruker jo aldri penger på meg selv, og dette er noe jeg liker å drive med" "jeg har bestemt at jeg skal ha det" "jeg er meg og vil ikke forandre meg men jeg skal holde meg til bare dette ene hvis jeg får dette som er stort nok, dessuten bestemmer du ikke over meg"

hehe...og nå når vi flytter sammen
"loftstua??!!! -nei, jeg skal ha fiskene mine i stua, for jeg vil SE dem, det er jo hele poenget!" "hvis du ikke liker bordet får du kjøpe meg et annet akvarie som er stort nok til de fiskene jeg har, for de SKAL være i stua" "NEIVELL, så flytter jeg ikke hjem da, kos deg alene i det store huset uten meg og barna og fiskene!"
Mitt argument er "Har man lyst, har man lov"

Det mange glemmer når det gjelder akvariestørrelse er at når man dobler lengde 8-dobler man volum. Et akvarium på en meter rommer 250 liter. Et 2 meters akvarium rommer 720-900 liter. Hvis man tror man har plass til en 200 liter og kjøper det, og det senere viser seg at man egentlig hadde 25 cm til overs har man gått glipp av hele 112 liter. Det er stor forskjell på hva du kan bruke en 200 liter til og hva du kan bruke en 312 liter til. Forskjellen angående plass langs en vegg er kun 25cm.

Angående plass har jeg vanskelig for å tro at det er mange som ikke kan gjøre plass til et 500 liters kar. Noe må kanskje flyttes på. Skrot må kanskje kastes osv, men det er jo plass.

Har man begrenset med plass er det smart å tenke på reol. På 105 cm kan man ha en reol på 3x200 liter. Da snakker vi om mye akvarieglede på en meter.
Sunikol: Dersom du er så bastant som det virker som, hadde du nok fått lov til å flytte fra meg ihvertfall.
hadde ikke fiskene da jeg flyttet ut, men har dem nå når jeg skal hjem igjen.
mener du seriøst at jeg skal kvitte meg med alle fiskene for å kunne flytte bare fordi han sier det?! de bråker jo ikke akkurat, eller er i veien..
og apropo den loftstuen så har vi ikke loftstue! han mente jeg skulle kvitte meg med alt og så sette det opp om noen år når vi bygger loftstue..
noen ganger får man stå på sine krav.
men selvfølgelig, kvinner skal absolutt ikke ha noe som gir dem glede- det kan distrahere dem fra husarbeidet og barnestellet........skjønner.
eg sier bare at vist eg ikkje får større kar så må vi kvitte oss med noen fisk eller ta livet av noen å da blir dama helt febrilsk. og ho har ein fisk i 375 literen som ho er så glad i og den er det ikkje plass til i det karet så den må nok få sitt egent kar snart... he he.. det gjelder bare å være litt sleip. ho går inn i en butikk for ho må jo bere inn når det er salg å presterer å kjøpe alt i butikken som ikkje er på salg. det skal ikkje være lett.
Sunikol: Artig å se hvor mye du klarte å legge i mitt lille innlegg.
Mange artige forslag her ja :p

Man kan også argumentere med at det vil øke trivselen blant dyra man holder og dra inn det at et større kar er lettere å holde i balanse. Og et kar i balanse krever jo mindre vedlikehold enn et kar i konstant ubalanse. :p

Balanse er vel litt upresist men vi sier at stabile vannverdier og alt annet av fordeler faller under beskrivelsen balanse i mitt argument

Selv har jeg allerede avtalt med min bedre halvdel at hvis det blir giftermål og husbygging så er kjellerns skjebne i mine hender, resten av huset får hun gjøre hva hun vil med. Dette forslaget tror jeg lett vil falle i smak hos de fleste :p
Trygve Lillefosse
Sunikol: Artig å se hvor mye du klarte å legge i mitt lille innlegg.:-)

tja, noe av det samme du gjorde vel
dessuten så var det aldri snakk om at jeg flyttet ut fordi han ikke ville ha fisk, det er snakk i at jeg ikke vil flytte hjem uten dem
se for deg at du skulle flytte inn hos en dame og du hadde et stort fint plasma flatskjermtv, så sa dama ;skjønner ikke hva du skal med det, jeg liker ikke flatskjermer jeg, dessuten har jeg et godt fungerende vanlig lite tv i min stue så vi kvitter oss med ditt. du kan jo kanskje ha det på loftstua hvis vi bygger det en gang...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap