- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Dykkerutstyr, noen som har erfaringer? forskjellige typer, nettbutikk?
Dykkerutstyr, noen som har erfaringer? forskjellige typer, nettbutikk?
Jeg og 2 til skal til Egypt (hurghada) om 4 uker nå og har tenkt å dykke Så vi driver å leter etter dykkermaske og snorkel på internett for å bestille noe over internett. Synes det er svært få nettbutikker med dette så kanskje noen her inne som har linker å gi meg?
Og kanskje noen kan anbefale noen merker?
Vi hadde ikke tenkt å ha alt for dyrt, men likevell ok med got silikon)
Sånn ca rundt 300kr for maske og 200 for snorkel altså rundt 500-600kr totalt
Noen som har erfaring med noen av disse?
Wave [URL=http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10516979;c:100517][/URL]
CAL
CAL
Takker for råd, linker og tips )
Og kanskje noen kan anbefale noen merker?
Vi hadde ikke tenkt å ha alt for dyrt, men likevell ok med got silikon)
Sånn ca rundt 300kr for maske og 200 for snorkel altså rundt 500-600kr totalt
Noen som har erfaring med noen av disse?
Wave [URL=http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10516979;c:100517][/URL]
CAL
CAL
Takker for råd, linker og tips )
Postet 03.02.09 kl 17:44
Postet 03.02.09 kl 18:59
Postet 03.02.09 kl 19:38
Du vil helt sikkert finne masse tilbud på div butikker i Hurghada. Skal du ta dykkerkurs eller bare snorkle litt rundt?
Googler du [URL=http://www.google.no/search?hl=no&q=Hurghada+padi&btnG=S%C3%B8k&meta=]Hurghada padi [/URL]finner du div dykkeskoler som arangerer ulike kurs og turer. En liten tur rundt på de forskjellige vil helt sikker gi deg deg noen fine priser og noen utrolige opplevelser.
Googler du [URL=http://www.google.no/search?hl=no&q=Hurghada+padi&btnG=S%C3%B8k&meta=]Hurghada padi [/URL]finner du div dykkeskoler som arangerer ulike kurs og turer. En liten tur rundt på de forskjellige vil helt sikker gi deg deg noen fine priser og noen utrolige opplevelser.
Postet 03.02.09 kl 19:46
Ja du risikerer at alt bare blir travelt om du blir plaget med lekkasje + at det blir bortkastet. Kan du/ dere ikke kjøpe når dere kommer dit dere skal dykke da? Kanskje det er billigere der? Min maske er av merke Tusa og modellen heter Platina mener jeg. Den passer bra til meg tross mitt ganske spisse ansikt... Snorkel i samme merke. Om du skal dykke og ikke bare snorkle må du kjøpe ei maske som er godkjent for det, slik at den tåler trykket på flere meters dyp. Men kanskje du har fått med deg det. (Sånn, nå skal jeg prøve å fortrenge at det ikke er jeg som skal til Egypt å dykke, HELDIGGRIS!! la-la-la-la-la-la-la-la....)
Postet 03.02.09 kl 20:00
Postet 03.02.09 kl 20:03
E.B.Ja og så vil jeg legge til at jeg ville valgt ei maske med blank (gjennomsiktig) kant rundt for å miste minst mulig sikt. Ikke noen med stor, svart ramme.
Tja, der er ikke jeg helt enig, du ser ingenting ut av sidene uansett, da det er gummi, så lyset slipper gjennom og forstyrrer det lyset som skal komme inn glasset, slik at du får dårligere sikt til bunnen... slik opplever iallefall jeg det når jeg snorkler i norge, men sikkert litt mere lys i Egypt!
Synes utstyret fra frivannsliv.no så veldig bra ut, og ikke dyrt heller!
Postet 03.02.09 kl 20:09
Skal bare snorkle ja Ikke noe skikkelig dykking, men har hørt at det er skikkelig fint å snorkle i hurghada )
Heldig er jeg nok, men måtte nok betale for reisen jeg også :p he heh...
Får se hvordan vi gjør det. Kanskje en bytur før vi drar for å se om vi finner noe i norge først Så kanskje de blir maske shopping i egypt.
Gleder meg som en unge på julaften Drar 3 mars
Heldig er jeg nok, men måtte nok betale for reisen jeg også :p he heh...
Får se hvordan vi gjør det. Kanskje en bytur før vi drar for å se om vi finner noe i norge først Så kanskje de blir maske shopping i egypt.
Gleder meg som en unge på julaften Drar 3 mars
Postet 03.02.09 kl 21:55
Inaktiv bruker

Har du sjekket Nemo ?
De har mye rart på lager vet jeg, tror ikke de er så ille på pris heller.
Jeg har selv handlet mye der, og har foreløpig vært veldig fornøyd.
De har mye rart på lager vet jeg, tror ikke de er så ille på pris heller.
Jeg har selv handlet mye der, og har foreløpig vært veldig fornøyd.
Postet 04.02.09 kl 12:51
Endret: 04.02.09 kl 12:51
Symbiosemannen[QUOTE=E.B.]Ja og så vil jeg legge til at jeg ville valgt ei maske med blank (gjennomsiktig) kant rundt for å miste minst mulig sikt. Ikke noen med stor, svart ramme.
Tja, der er ikke jeg helt enig, du ser ingenting ut av sidene uansett, da det er gummi, [...]
Dykkermasker har forandret seg mye i den siste tiden, Fra store masker i gummi og helt glass og masse luft i maska der det føltes ut som du holdt ei tom plastbøtte forann øynene til små lette masker i silikon.
De nye maskene har en mye større synsvinkel i motsetning til de gamle og har mye mindre oppdrift.
Når du kjøper maske, sett den på deg uten å bruke strikken. Pust så inn gjennom nesen slik at det danner seg et vakuum i maska. Nå skal maska sitte uten å slippe inn luft, den skal føles behagelig å ha på seg og du får sjekk synsvinkelen i maska. Stemmer alt kan du kjøpe den.
Postet 04.02.09 kl 16:31
Endret: 04.02.09 kl 16:33
Postet 04.02.09 kl 16:48
Postet 04.02.09 kl 17:07