Klipping av klør på hamster

Har fått meg en vinterhvit dverghamster, og jeg lurer litt på det med kloklipping. Har lest at det er lurt at en dyrlege eller annen person med erfaring viser deg dette før du begynner å klippe selv, så det har jeg tenkt å gjøre. Men når skal egentlig klørne klippes, hvor lange er de da?
Det er svært sjeldent man må klippe klør til dverghamstere.
Men om det skulle skje hos deg, så ser du at klørne blir så lange at de begynner å bøye seg innover mot foten. Da skal de klippes.
Tror heller ikke du skal være nødt til å klippe klør på så små dyr, det er jo nesten umulig

Men det kan være lurt av og til å legge disse sandpapirene man bruker i bunnen på undulatbur, i bunnen på hamsterburet. Det vil holde klørne litt trimmet. Også sørge for å ha litt innredning hamsteren kan klatre på
Inaktiv bruker
Det er mye bedre å file klørne på hamstere. Det er mye tryggere. Men, om du har noe hamsteren kan klarte på, (slik som Lisbeth sier) eller noe som den kan grave i, trenger du ikke klippe/file klørne på hamsteren
Klatre"fjell" av sten evt noe kledd med sandpapir og litt grov bunn, ikke bare gress og annet mykt
Sett inn noen belegningstein. så lager du en hinder løype sånn att han må klatre på steinene for å hente maten sin. Det har jeg gjort i alle år med mine hanstere og marsvin å jeg har ikke trengt å klippe klør på noen av de. Da sliper han ned klørene på vei til mat og drikke
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap