- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvor mye koster et domene + noen andre spørsmål
Hvor mye koster et domene + noen andre spørsmål
Jeg har gått og ruget litt på en ide i noen år, kommer sikkert til å ruge noen år til før jeg får fingeren ut, men jeg har hatt et navn surrende i hodet hele denne tiden og tenkte jeg skulle sikre meg det i tilfelle det blir noe av en vakker dag.
Kan man bare kjøpe seg et domene, selv om det ikke tas i bruk med en gang?
Betaler man et engangsbeløp eller må man betale en slags leie?
Hvordan er det med hjemmesider, de kan man jo skaffe seg gratis. Er det god plass på sånne sider? Mitt behov er at andre skal kunne laste opp egne bilder, og det kan ta mye plass til slutt
Har aldri hatt noen blogg, hjemmeside, domene eller andre netting som sikkert fins der ute, så tar veldig gjerne i mot alt av tips og råd og ting jeg ikke har spurt om som dere mener jeg bør være klar over.
Hvir noen også forklarer meg hva det betyr å drifte et nettsted, hva slags kunnskap må man ha for å overhodet klare å bygge opp et fungerende nettsted? Må man være IT-superbruker?
For ordens skyld nevner jeg at det ikke har noe å gjøre med fisk, eller vann i det hele tatt å gjøre
Kan man bare kjøpe seg et domene, selv om det ikke tas i bruk med en gang?
Betaler man et engangsbeløp eller må man betale en slags leie?
Hvordan er det med hjemmesider, de kan man jo skaffe seg gratis. Er det god plass på sånne sider? Mitt behov er at andre skal kunne laste opp egne bilder, og det kan ta mye plass til slutt
Har aldri hatt noen blogg, hjemmeside, domene eller andre netting som sikkert fins der ute, så tar veldig gjerne i mot alt av tips og råd og ting jeg ikke har spurt om som dere mener jeg bør være klar over.
Hvir noen også forklarer meg hva det betyr å drifte et nettsted, hva slags kunnskap må man ha for å overhodet klare å bygge opp et fungerende nettsted? Må man være IT-superbruker?
For ordens skyld nevner jeg at det ikke har noe å gjøre med fisk, eller vann i det hele tatt å gjøre
Postet 19.11.09 kl 11:56
Endret: 19.11.09 kl 11:59
Bare for å plukke noen priser fra www.one.com, så har de oppgitt fra 10 til 40 kr pr mnd for et domene (avhengig av hvor mye MB lagringsplass o.l. man skal ha) og i tillegg er det fra 50 til 130 kr i årsavgift.
Med små bokstaver under pristabellen står følgende også opplyst:
"Ovenstående priser på domenenavn gjelder kun ved samtidig opprettelse av webhotell. Opprettelse NOK 100,-. Alle priser er ekskl. mva."
Med små bokstaver under pristabellen står følgende også opplyst:
"Ovenstående priser på domenenavn gjelder kun ved samtidig opprettelse av webhotell. Opprettelse NOK 100,-. Alle priser er ekskl. mva."
Postet 19.11.09 kl 13:00
Jeg har 123hjemmeside (se profilen min) og der er det plass til 300 bilder og masse tekst. Du kan prøve 123 gratis i en måned her
Denne sia er så lett at selv jeg klarte å lage noe :P
Mvh Per
Denne sia er så lett at selv jeg klarte å lage noe :P
Mvh Per
Postet 19.11.09 kl 14:33
Endret: 19.11.09 kl 14:56
Postet 19.11.09 kl 14:55
Inaktiv bruker
Sjekk proisp.no
De er utrolig billige på webhotell, og brukes av bl.a. undertegnede i webfirmaet vårt. Du får full kontroll på innholdet, i motsetning til one.com (som ikke lar deg redigere i visse filer).
Postet 19.11.09 kl 15:31
Postet 19.11.09 kl 15:34
Inaktiv bruker
One.com kan anbefales
Mitt .com domene kostet 320 kr første året med da 3000 mb webhotel og 220 f.o.m 2. år.
Mitt .com domene kostet 320 kr første året med da 3000 mb webhotel og 220 f.o.m 2. år.
Postet 24.11.09 kl 21:17
Har ikke mye erfaring, men brukte domeneshop.no til et prosjekt noen år tilbake, og har ingenting vondt å si om den opplevelsen. Men så hostet vi på egen server, ikke på webhotell, så jeg aner ikke hvilke tjenester de tilbyr på webhotel tjenesten sin.
Domener er ikke veldig dyrt, men det er klart det baller på seg om man vil sikre seg .com .no .net .org .info dot ditt og dot datt av det navnet man har sett seg ut
Domener er ikke veldig dyrt, men det er klart det baller på seg om man vil sikre seg .com .no .net .org .info dot ditt og dot datt av det navnet man har sett seg ut
Postet 24.11.09 kl 22:43
Inaktiv bruker
Skal man bare kapre ett domene så gjør man det hos domeneshop, skal man ha webhotel i tilegg lønner one seg mener jeg på. det minste webhotellet der koster 10 kr mnd og det er på 3000 mb, og det tar det sin tid å fylle opp!
One har i tilegg 24 timers online hjelp (ikke så mye på nordisk språk, men hvertfall engelsk), bra oppetid, jeg har aldri vært ute for at serverene er nede..
One har i tilegg 24 timers online hjelp (ikke så mye på nordisk språk, men hvertfall engelsk), bra oppetid, jeg har aldri vært ute for at serverene er nede..
Postet 25.11.09 kl 02:18