Kylling!

Avliving av dyr er generellt en brutal affære. Bare se den geniale filmen "flukten fra hønsegården". Er usikker på om den aktuelle bloggen beskriver prosessen riktig. Dyra vi dretter og avliver til mat bør behandles med respekt og det finnes sikkert store muligheter for forbedring.
Med en viss fartstid innen slakteri kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har sett mye mye mer graverende saker enn det kylling utsettes for..
Rema 1000 har jo fått en del pepper for måten de avliver kylling på.
ja også da?? verden er brutal. noen gang sett hvordan gress blir slaktet??? kappet brutalt av og slengt av gårde etter på noen ganger blir det faktisk også spist levende. tenkt på det noen gang?
Maren B, det er ikke Rema 1000 men leverandøren deres, Norsk Kylling AS, som får pepper for avlivingen. Norsk Kylling AS er et datterselskap av Cardinal Foods AS. Dette selskapets eiere er fond kontrollert av Capman, Synnøve Finden ASA, Staur Private Equity AS, Budor Eiendom AS, samt ledelsen i selskapet.
Strømbad og gass? Ærlig talt. Mye enklere og billigere for "produsenten" med et kakk i hodet og kutte strupen. Kan ikke selge grillet kylling som har blitt gasset ihjel, tviler også på de som har dødd av strøm. Finnes værre ting som skjer i verden, Norge ligger langt fremfor mange andre land når det gjelder dyrehold. Og likevel selger dyrebutikkene gullfisk i bolle, og gnagerfôr til kaniner (som for det første ikke er gnagere, og for det andre ikke tåler halvparten av innholdet). Dyrene i butikkene er gjerne i for små bur/akvarier, og selges med feil utstyr, som også er for lite og for dårlig. Ta en tur til dyreparker i utlandet, og se hvor "flott" mange dyr har det der.

Spiser kylling uten dårlig samvittighet. Et dødt dyr lider ikke. Dessverre kan jeg ikke vite sikkert hvordan høna sitt liv har vært, med mindre den en dag titter opp fra tallerkenen og slår av en prat med meg.
Stakkars kyllinger og nei til kjøtt en plass.

Reklame for dessert med egg og kremfløte en annen plass.

Lurer av og til på om disse folka helt skjønner.

Kansje det var katten som la egga og hunden som gav kremfløten?
lurer på hvorfor ingen klager på den nye telenor reklamen jeg

de har jo spart så mye penger at dem kan kjøpe masse neontetra og en piraya.
trodde det var ulovlig med levende for i norge jeg
spongebob
lurer på hvorfor ingen klager på den nye telenor reklamen jeg :) de har jo spart så mye penger at dem kan kjøpe masse neontetra og en piraya. trodde det var ulovlig med levende for i norge jeg:)

Skulle gjerne likt se telenor dokumentere påstanden. tviler på det fins noen abbonnement som er så mye dyrere uansett bruk
Pål Laumann
[QUOTE=spongebob]lurer på hvorfor ingen klager på den nye telenor reklamen jeg :) de har jo spart så mye penger at dem kan kjøpe masse neontetra og en piraya. trodde det var ulovlig med levende for i norge jeg:)

Skulle gjerne likt se telenor dokumentere påstanden. tviler på det fins noen abbonnement som er så mye dyrere uansett bruk

ja hehe jeg har gitt dem opp for mange år siden
sorry for kapring av tråd
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap