- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Har tenkt å søke meg jobb i dyrebutikk :) hvordan går jeg frem?
Har tenkt å søke meg jobb i dyrebutikk :) hvordan går jeg frem?
Hei, jeg er 16 år og tenkte at jeg kansje skulle se etter en jobb. det tok ikke lang tid før jeg kom på at jeg kan søke meg jobb i yndligsdyrebutikken min som er en zoo1 butikk i nærområdet. denne butikken har en stor akvarie avdeling, litt edderkopper og lignende, fugler, hamstere og andre gnagere. jeg har lest utrolig mye på internett om akvarier og fisk i tilleg til egen erfaring, så jeg føler meg "kvalifisert" til å kunne søke da, men det har jo seg slik at når man jobber i en dyrebutikk, så må man ha litt mer spredte kunskaper( tror jeg hvertfall?) så jeg har brukt meste parten av dagen i dag på å lese om de forkjellige gnagerne, insekter og fugler de har i den butikken
jeg er ofte innom butikken og har ofte kommet i snakk med personellet og ledeslen, så jeg tror kansje det blir litt rart å spørre om de er en noen åpne jobb muligheter :P
uansett så lurer jeg på hvordan jeg burde gå frem. jeg har skrevet en CV. da tok jeg en mal fra internett på en CV, med europeiske standarer. skal jeg kopiere opp den? den er ganske lang har skrevet opp alle kurs og "opplæringer" jeg har, blant annet. konfirmant leder, aktivitet leder, håndball trener m. mer. eller skal jeg kansje skrive en slags oppsumering av CV'en kansje? litt enklere. pluss litt generelt om meg
jeg er veldig takknemlig for alle svar
jeg er ofte innom butikken og har ofte kommet i snakk med personellet og ledeslen, så jeg tror kansje det blir litt rart å spørre om de er en noen åpne jobb muligheter :P
uansett så lurer jeg på hvordan jeg burde gå frem. jeg har skrevet en CV. da tok jeg en mal fra internett på en CV, med europeiske standarer. skal jeg kopiere opp den? den er ganske lang har skrevet opp alle kurs og "opplæringer" jeg har, blant annet. konfirmant leder, aktivitet leder, håndball trener m. mer. eller skal jeg kansje skrive en slags oppsumering av CV'en kansje? litt enklere. pluss litt generelt om meg
jeg er veldig takknemlig for alle svar
Postet 02.08.10 kl 18:23
CVen trenger du ikke å skrive en oppsummering av, CVen skal være en oppsummering.
Jeg foreslår at du spør dem på dyrebutikken (muntlig) hvem du skal sende skriftlig søknad til.
Send CV, kopier av de dokumentene som beviser det som er nevnt der (vitnemål, diplomer og lignende) og litt selvskreven tekst hvor du forteller hvorfor du har lyst på akkurat den jobben, og hvorfor du passer til akkurat den jobben.
Så er det bare å vente og se om du blir innkalt til muntlig intervju.
Jeg foreslår at du spør dem på dyrebutikken (muntlig) hvem du skal sende skriftlig søknad til.
Send CV, kopier av de dokumentene som beviser det som er nevnt der (vitnemål, diplomer og lignende) og litt selvskreven tekst hvor du forteller hvorfor du har lyst på akkurat den jobben, og hvorfor du passer til akkurat den jobben.
Så er det bare å vente og se om du blir innkalt til muntlig intervju.
Postet 02.08.10 kl 18:30
Enig i det ovenforstående innlegget.
Her er det veldig viktig at du spør om å få levere inn en søknad, og ikke bare om de har en ledig jobb. Da risikerer du at du får til svar ikke nå, men kom tilbake senere. Får du levert søknaden, ligger den der og hører du ikke noe, kan du senere henvise til denne .
Det er alltid en stor ting å søke sin første jobb. Her er det helt normalt å være litt nervøs. Bare opptre helt naturlig, vær optimist og kanskje "drømmejobben" er din!
Kommer du inn til et intervju, pass på at du husker alt som står i CV/søknaden , en del sjefer "elsker" å stille kontrollspørsmål mot denne.
Lykke til!
- Tore-
Her er det veldig viktig at du spør om å få levere inn en søknad, og ikke bare om de har en ledig jobb. Da risikerer du at du får til svar ikke nå, men kom tilbake senere. Får du levert søknaden, ligger den der og hører du ikke noe, kan du senere henvise til denne .
Det er alltid en stor ting å søke sin første jobb. Her er det helt normalt å være litt nervøs. Bare opptre helt naturlig, vær optimist og kanskje "drømmejobben" er din!
Kommer du inn til et intervju, pass på at du husker alt som står i CV/søknaden , en del sjefer "elsker" å stille kontrollspørsmål mot denne.
Lykke til!
- Tore-
Postet 02.08.10 kl 19:51
takk for svar begge to
jeg har funnet ut at jeg tenker at jeg drar til butikken og spør om å få levere inn en søknad. jeg har fått et tips av noen venner at det er smart å få snakke med daglig leder, så jeg tror jeg skal spørre om det så tenker jeg at jeg skriver et tilleg med hvorfor jeg ønsker meg jobb i zoo1, litt om meg og hvorfor jeg passer til denne jobben har CV'en klar så må bare skrive den nevnte delen skal siifra om jeg får jobben eller ikke
igjen takk for svar
jeg har funnet ut at jeg tenker at jeg drar til butikken og spør om å få levere inn en søknad. jeg har fått et tips av noen venner at det er smart å få snakke med daglig leder, så jeg tror jeg skal spørre om det så tenker jeg at jeg skriver et tilleg med hvorfor jeg ønsker meg jobb i zoo1, litt om meg og hvorfor jeg passer til denne jobben har CV'en klar så må bare skrive den nevnte delen skal siifra om jeg får jobben eller ikke
igjen takk for svar
Postet 02.08.10 kl 20:20
Postet 03.08.10 kl 10:34
Endret: 03.08.10 kl 10:35
Postet 03.08.10 kl 10:41
Postet 03.08.10 kl 13:22
SparessetDen europeiske søknaden har jeg lagt på hylla faktisk... Jeg har brukt en "standard" mal man gjerne bruker når man søker sommerjobber osv. Og jeg har ikke fått klager på den! ;) Fikk jobb alle 3 gangene jeg søkte med den søknaden, bare for å ha nevnt det. Så spørs hvor formelt du vil ha det! ;)
fant en enkel og ryddig mal, som jeg holder på med nå, takk for tipset
Postet 03.08.10 kl 14:01
inakaosIkke vær slappfisk på intervjuet og ellers ha en god holdning. Å mas på de om det ikke går med en gang, det gjorde jeg og det fungerte :) Bare ikke gi opp fordi du får nei første gang. Å husk at de har sikkert hundre søknader liggende, så det gjelder å skrive en som selger deg bra ;)
så ikke innlegget dit før nå, sorry!
er ikke slappfisk, så det skal gå fint hehe
litt riski å mase er det ikke? det kan jo ende med at de blir irritert, og da er toget gått :/
Postet 03.08.10 kl 18:22
Hei Marius!
Du har fått noen gode tips. Her er ett til: Søker du jobb i en dyrebutikk, så må du jo få med profilen din fra Akvaforum! Se om det er mer du kan få med som gjør bildet mer komplett og viser en sunn og grundig interesse.
Du er bare 16 år, så CV'en er ikke til mye hjelp. Personlig fremmøte må til. Og legg igjen CV og papirer.
Trenger du tips til selve intervjusituasjonen finner du noen her
Lykke til!
Hilsen en "headhunter"
Du har fått noen gode tips. Her er ett til: Søker du jobb i en dyrebutikk, så må du jo få med profilen din fra Akvaforum! Se om det er mer du kan få med som gjør bildet mer komplett og viser en sunn og grundig interesse.
Du er bare 16 år, så CV'en er ikke til mye hjelp. Personlig fremmøte må til. Og legg igjen CV og papirer.
Trenger du tips til selve intervjusituasjonen finner du noen her
Lykke til!
Hilsen en "headhunter"
Postet 03.08.10 kl 18:43
Som sagt så er du jo under 18, så er ingen som forventer at du skal ha en lang og utfyllende CV med referanser og masse erfaring.
Det med å legge til at du har profil her synes jeg hørtes lurt ut
JO, MAS nå endelig på butikken hvis de ikke svarer deg.
Snakk med daglig leder, få ordnet et intervju, send søknaden som sikkerhet på mail og still gjerne opp på intervjuet med en kopi av CV'en.
Det med å legge til at du har profil her synes jeg hørtes lurt ut
JO, MAS nå endelig på butikken hvis de ikke svarer deg.
Snakk med daglig leder, få ordnet et intervju, send søknaden som sikkerhet på mail og still gjerne opp på intervjuet med en kopi av CV'en.
Postet 03.08.10 kl 19:50
jeg har jo snakket masse med ledelsen for de jobber jo aktivt i butikken, så da blir det litt rart å spørre etter jobb, men på en annen side så vet de jo at jeg er intresert i dyr sepss fisk, jeg er jo innom butikken rett som det er, så det er kansje en fordel og
hørtes ut som en god idee, det med profilen her.
takk for tips begge to , jeg er kjempe takknemlig for all hjelpen jeg får
hørtes ut som en god idee, det med profilen her.
takk for tips begge to , jeg er kjempe takknemlig for all hjelpen jeg får
Postet 03.08.10 kl 21:19
RodyHei Marius! Du har fått noen gode tips. Her er ett til: Søker du jobb i en dyrebutikk, så må du jo få med profilen din fra Akvaforum! Se om det er mer du kan få med som gjør bildet mer komplett og viser en sunn og grundig interesse. Du er bare 16 år, så CV'en er ikke til mye hjelp. Personlig fremmøte må til. Og legg igjen CV og papirer. Trenger du tips til selve intervjusituasjonen finner du noen [URLBLOCK1] Lykke til! Hilsen en "headhunter"
utrolig flott den siden, Rody! takk skal du ha!
Postet 03.08.10 kl 21:23
Postet 03.08.10 kl 21:28
Postet 03.08.10 kl 21:31
Postet 03.08.10 kl 21:49
Postet 03.08.10 kl 22:12
Postet 03.08.10 kl 22:27
Postet 03.08.10 kl 22:31
Postet 04.08.10 kl 12:01