Fårikål

skal lage fårikål for første gang. Vet jeg skal ha i kjøtt, kål og hele pepperkorn. Litt usikker på om jeg skal ha i salt.
Skal lage dette til 12 personer. Hvor mye trenger jeg av alt?
Noen gode tips til hvordan man lager en god fårikål?
du legger kål og kjøtt annenhver gang. Start med di feiteste kjøttstykkene i bunn. I mellom hvert lag, legger du salt,pepper og hvetemel
Inaktiv bruker
Matprat.no
Her finner du en grei oppskrift, hvor du kan beregne mengde automatisk etter hvor mange porsjoner du skal ha:
Matprat.no
mmm. gleder meg til å lage og smake.
Så fort kjøkkenet mitt blir ferdig....
TTT... ting tar tid.
Da er jeg i gang. Gjestene kommer om to timer. Skylder på dere hvis det går galt.
mmm.... Må vist snart lage fårikål jeg oxo. Du frista meg:p
Hvordan gikk det? Ble fårikålen en suksess?
Fårikalen ble en suksess ja. Ble veldig bra.
Skywalker
skal lage fårikål for første gang. Vet jeg skal ha i kjøtt, kål og hele pepperkorn. Litt usikker på om jeg skal ha i salt. Skal lage dette til 12 personer. Hvor mye trenger jeg av alt? Noen gode tips til hvordan man lager en god fårikål?

He he he, tror du har kommet inn på feil forum jeg gitt.
Prøv heller matprat.no, dette er nemmlig akvaforum.no her snakker man om fisk ikke fårikål

Med vennlig hilsen Tor magnus!
Tor Magnus Kuløy
[QUOTE=Skywalker]skal lage fårikål for første gang. Vet jeg skal ha i kjøtt, kål og hele pepperkorn. Litt usikker på om jeg skal ha i salt. Skal lage dette til 12 personer. Hvor mye trenger jeg av alt? Noen gode tips til hvordan man lager en god fårikål?

Prøv heller matprat.no, dette er nemmlig akvaforum.no her snakker man om fisk ikke fårikål

Mye flinke kokker og husmødre bland akvarister. Og i tilleg har ofte en akvarist gode kjemikunnskaper som kan komme godt med når man skal lage fårikål.
Så ikke i farten om noen ga det nest viktigste rådet om fårikål: lag mye, ordentlig mye, den smaker best den tredje dagen! Serveres kokhet på varme tallerkner og gjerne med tilbehør passende i store og ganske små glass...

Mye å glede seg over nå om høsten, masse nye grønnsaker, lammekjøtt i mange varianter og så selvsagt LUTEFISK.
Jeg skjønner ikke at filk skal ødelegge god fisk med å lute den..
Har lagd lutefisk helt fra bunnen, og det var nok til at jeg aldri i livet skal smake det igjen. Men for all del, de som liker må bare spise det, så slipper jeg

Skal selv prøve meg på pinnekjøtt for første gang i mitt liv denne jula. DET kan bli spennende, siden jeg ikke eier tålmodighet eller kokkekunnskaper ;P
Linka
Jeg skjønner ikke at filk skal ødelegge god fisk med å lute den.. Har lagd lutefisk helt fra bunnen, og det var nok til at jeg aldri i livet skal smake det igjen. Men for all del, de som liker må bare spise det, så slipper jeg ;) Skal selv prøve meg på pinnekjøtt for første gang i mitt liv denne jula. DET kan bli spennende, siden jeg ikke eier tålmodighet eller kokkekunnskaper ;P

pinnekjøtt er en vitenskap. Husk å kjøpe godt kjøtt og viktig med utvanningen.
Noen liker det røkt og andre liker det urøkt. begge to er gode på sin måte.
Kålrotstappen er veldig viktig, husk å bruke kraft fra pinnekjøttet når du lager den.
Noen liker å legge kjøttet i ovnen med grillfunksjon noen minutter før servering, men dette er også en smakssak. Varme tallerkener er et must. Lykke til med en nydelig middag. Gleder meg.
Har en "insider" på ene matbutikken her, som sa han skulle fine noen fine pakker og legge av for meg når pinnekjøtt av lam kommer
Er såå spent på hvordan det går.. Gleder meg til jul!
Tor Magnus Kuløy
[QUOTE=Skywalker]skal lage fårikål for første gang. Vet jeg skal ha i kjøtt, kål og hele pepperkorn. Litt usikker på om jeg skal ha i salt. Skal lage dette til 12 personer. Hvor mye trenger jeg av alt? Noen gode tips til hvordan man lager en god fårikål?

off topic har man lov å skrive om alt mulig som ikke gjelder akvaristikk da vettu.

Lagde forøvrig fårikål i går men kjøttet ble ikke så mørt som det bruker, enda jeg lot det putre i 2 timer. Kjøpte billig-kjøttet på Rema (50 kr kg). Må nesten prøve dyrere kjøtt (100 kr kg) på Meny for å se om det er noen forskjell..

Fårikål, lammesteik og pinnekjøtt er jo bare namm namm
Kjøpte selv kjøttet på Meny til ca 100 kr kiloen. Det var veldig bra. Nå blir det snart en ny runde Fårikål.
Åh, jeg blir så sulten av å lese denne tråden... *vann i munnen*

Her er forresten en fin step-by-step oppskrift for fårikål-nybegynnere som meg.

Kokken i videoen sier forøvrig nesten det samme som 530; fårikål blir bedre hvis den lages dagen før man skal spise den... Jeg tror det er på tide at jeg prøver meg på å lage fårikål, så jeg tar sikte på å følge denne oppskriften i morgen! (...men jeg kommer nok til å bruke en større kjele...)

<embed src="http://www.youtube.com/v/rR_gCPKh0VM?fs=1&hl=nb_NO&rel=0&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap