- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Små forbaska irriterende fluer
Små forbaska irriterende fluer
Postet 29.09.10 kl 23:18
Postet 29.09.10 kl 23:44
Bli kvitt fluer
Ta litt rødvin og putt i en skål og litt i ett glass til deg selv. Vinen gjærer seg og tiltrekker fluene. Eller du kan kjøpe deg en kjøttetende blomst. De har på plantasjen husker ikke hva de het. En kompis som gjorde det og fluene tok blomsten seg av.
Postet 29.09.10 kl 23:55
alle planter er herved lagt for hat og skal DØ! Unntatt de som er under vann da.. Heretter er det plast i pottene her i huset... Moahahaha...
Rødvin er sikkert lekkert for fluene, men dødelig for meg, er jeg sikker på. Lukter på korka og er dårlig resten av dagen. Noe med rødvin jeg tydeligvis ikke er så glad i..
Rødvin er sikkert lekkert for fluene, men dødelig for meg, er jeg sikker på. Lukter på korka og er dårlig resten av dagen. Noe med rødvin jeg tydeligvis ikke er så glad i..
Postet 30.09.10 kl 00:00
Postet 30.09.10 kl 00:04
Postet 30.09.10 kl 00:07
Postet 30.09.10 kl 08:18
Postet 30.09.10 kl 08:31
LisbethMen er de svarte eller brune? Svarte fluer er de som bor i fuktig jord, brune fluer er fruktfluer og tar gjerne en skvett vin, øl, fruktskall osv. Skal man bli kvitt fruktfluene må man nesten [I]fjerne[/I] det som lokker dem, mener nå jeg da ;)
Må jeg ikke ha frukt da? Har ikke hatt frukt i huset på lenge, det blir spist opp i ful fart. Så må være sånne jordfluer. Men de skal dø. Enkelt og greit. DØ! Får litt noia av dem.. Funker vel som fiskemat?
Postet 30.09.10 kl 16:28
Siden jeg jobber i en pizzaria har jeg fått litt erfaring med slike bananfluer og fruktfluer.
Der er det alltid gullende rent når vi går fra jobb, men fluene fant nå ut at de ville bo der uansett. Eneste vi fant ut at hjalp er å he i salmiakk i vannet når vi skal vaske gulvet. Da forsvant de ganske fort
Der er det alltid gullende rent når vi går fra jobb, men fluene fant nå ut at de ville bo der uansett. Eneste vi fant ut at hjalp er å he i salmiakk i vannet når vi skal vaske gulvet. Da forsvant de ganske fort
Postet 30.09.10 kl 20:54
Linka[QUOTE=Lisbeth]Men er de svarte eller brune? Svarte fluer er de som bor i fuktig jord, brune fluer er fruktfluer og tar gjerne en skvett vin, øl, fruktskall osv. Skal man bli kvitt fruktfluene må man nesten [I]fjerne[/I] det som lokker dem, mener nå jeg da ;)
Må jeg ikke ha frukt da?
Alt som gjærer, fruktskall, ølskvett i boks eller vinskvett i flaske
Postet 30.09.10 kl 23:32
Postet 30.09.10 kl 23:35
Jeg har prøvd det meste av kjerringråd uten å bli kvitt dem.
Det som er supereffektivt er gule limfeller som jeg har kjøpt på hagesenteret. Jeg setter en sånn i nesten hver potte. Fluene blir tiltrukket av gulfargen og sitter dønn fast i klisteret. Når eggene i jorden klekkes og fluene letter, blir de også fanget før de har kommet ordentlig i gang med sin første flygetur og før de rekker å legge nye egg.
Det som er supereffektivt er gule limfeller som jeg har kjøpt på hagesenteret. Jeg setter en sånn i nesten hver potte. Fluene blir tiltrukket av gulfargen og sitter dønn fast i klisteret. Når eggene i jorden klekkes og fluene letter, blir de også fanget før de har kommet ordentlig i gang med sin første flygetur og før de rekker å legge nye egg.
Postet 04.10.10 kl 07:08
Postet 04.10.10 kl 14:58