Plassmangel - får jeg noen glede av 63 liter?

Da er 160 literen på plass i stuen, og er virkelig et vakkert møbel.

Men så var jo planen da, å ha DEN, og ikke flere akvarier. Og jeg skulle prøve å selge 128 literen. Og en 63 liter.

Problemet er bare at det er jo SÅ fint og dekorativt med akvarier, og jeg har rett og slett lyst å beholde det, og selvsagt - ha fisker i det hehe.

Problmet er plassen. det er ikke det jeg har mest av liksom. Og det irriterer meg sånn !

Hvis jeg snur opp ned på min lille gang, så kan jeg få plass , kanskje.

Har også stående en tom 63 liter, europriskar. DET er litt lettere å få plass til. Men så er det jo ikke så mange fisker da som trives i en 63 liter. :-/

Så da er spørsmålet - skvise inn 128 literen, eller 63 literen?

Hva kan jeg bruke en 63 liter til liksom?

Trenger tanker rundt dette
jeg hadde prøvd å fått plass til 128litern.
jeg måtte selge mitt 110liter når jeg kjøpte 180litern jeg har nå
desverre ikke plass i leiligheten til 2 kar
Plussmedlem
du ha fisk da? Hva med et flott beplantet akvarium med fargerike reker oppi? Fantastisk vakkert kan det bli Eller hvis du ikke vil ha reker, kanskje en kampfisk? Tror ikke du bør ha kampfisk og reker sammen, kampfisken kan nok forsyne seg da...

Jeg tror nesten jeg ville gått for et flott plantekar med reker, jeg. Evt kan du jo ha noen Corydoras sammen med rekene
Lag ditt eget akvariebord der du har 128 litern oppå 63 litern :o)

Jeg laget mitt eget til en 45 liter og en 63 liter, brukte hobbyplater og beiset det, skal se om jeg finner igjen bilde i tråden min.

edit; fant ikke reolen min, men her er en annen løsing :o)

[External Image]
Den løsningen der er jo skikkelig fin. Men har ikke plass.

Det finnes jo litt fisker da som kan bo i en 63 liter. Men så er vannet bløtt her så det begrenser seg .

Før bodde alt mulig i 63 liter, før jeg visste bedre, og det gikk jo det også . Akk ja.

Det er da store muligheter med en 63-liter! Og spesielt med bløtt vann vil jeg si. Corydoras, mange små gurami-arter, rasbora, killi, osv, osv... Lista er laaang...
Masse bløtvannsfisk som kan trives i en 63 liter, problemet blir å velge Om du vil ha hardtvannsfisk istedenfor så er det heller ikke så vanskelig å fikse det. Bare å tilsette natron og gh+ ved vannbytter så ordner det seg.

Da jeg kjøpte min 60 liter gikk jeg til slutt for en gruppe med klovnkilli, etter å ha vurdert mange andre killifisk, (de fleste killiarter bør bare holdes som trio i 60 liter og ikke alle i denne killifisk linken passer i 60, så les om de først), Dario dario og den litt større Badis badis, pygmeguramier eller andre små gurami, dvergcoryer, kampfisk og kuhlii og en hel masse flere små stimfisk (se Boraras og Rasbora).

Jeg siklet også på en hardtvannsart, nemlig de minste sneglehuslekerne fra tanganyiaka, Neolamprologus multifasciatus.

Det er altså ikke vanskelig å finne fisker til en 60 liter
Enig med sissimor og tante astrid, det er mye du kan bruke 63 liter til, og så masse flott fisk som passer i bløtt vann! Jeg driver kun med bløtvannsfisk og har blant annet 2 x 63L. Den ene har jeg som et selskapskar med kuhlii, dario dario og amanoreker. Det andre bruker jeg som et spesialkar til lakrisguramier. 63L er perfekt til å ha disse fiskene i

Det kan også være lurt å bruke det til karantenekar når du skal bygge opp fiskebestanden i det nye karet
Der var det mye fint !!

er kiilifisker dyre i innkjøp?

Er mulig jeg får plass til 128 literen på min lille gang hehe. Men må flytte litt rundt på ting.

Den hadde lyst opp, og det hadde vært fint tror jeg.

Men det er godt å vite at det er muligheter med 63 literen også da, i tilfelle det blir den jeg bruker
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap