Flyteplanter

Noen som har ett tips om en nettside som selger flyteplanter?
Har vært rundt på alle hagesentrene her, og det er ingen som har.

Det selges jevnlig på rubrikk her inne
Finner kun pista til salgs, og de egner seg dårlig i dam.. Fant også liten andemat.. Og det vil jeg advare mot!!
Hvis du har koi vil de antageligvis bli spist opp av disse, hvis de ikke blir spist opp blir de en pest og en plage.. Omtrent umulig å bli kvitt og sprer seg noe helt for.. (sensurert språkbruk )
Åja, var det damflyteplanter hun var ute etter!
Froskebitt er forøvrig på lager igjen nå

Jeg har endelig fått en kjempefin plante som jeg har lett etter i 3 år nå.
Dette er ikke en typisk flyteplante men har blader som likner blanding av froskebitt og vannlilje med utrolig flotte lysegrønne blader og små soleieliknende blomster i klynge.
Den vokser kraftig og er algebekjempende da den dekker endel av overflaten.

Planten heter Nymphoides peltata. Tips ::google litt på den..
Her er bilde av Nymphoides peltata (sjøgull)
Det blir kanskje for kaldt for Limnobium laevigatum.
Er det noen som har prøvd forsøkt denne i dam?
Denne har aldri jeg sett i handelen.
Noen som har denne ?
Jeg ser den ikke på plantelistene for hagedam i Nederland heller så den er nok best egnet inne i Norge.
Jeg annonserer denne jevnlig og har den i noen kar innendørs, men jeg har ikke hatt noe særlig lavere temp enn ca 18C som er laveste temp på planteprofilen hos tropica.
I en artikkel fra Californias landbruksdepartement antydes det at den kan fungere i lavere temperaturer. Den finnes fra havnivå til opp mot 2800 moh. så det er ikke usannsynlig at den kan fungere godt under 18C.
Så spennende!

Denne må jeg få kjøpt en avlegger av deg .
Jeg er i Oslo 3-4 kvelder i uka så om det passer at jeg kommer å henter sender du meg bare en mail hagedam@tropex.no
Humunuku
Jeg annonserer denne jevnlig og har den i noen kar innendørs, men jeg har ikke hatt noe særlig lavere temp enn ca 18C som er laveste temp på [URLBLOCK1]. I en [URLBLOCK2] antydes det at den kan fungere i lavere temperaturer. Den finnes fra havnivå til opp mot 2800 moh. så det er ikke usannsynlig at den kan fungere godt under 18C.



Den der var skikkelig fin. Har du noen du vil selge nå? Kan du sende?


-Tim
Jeg har denne i akvarium. Har ikke prøvd den ute, men skal slenge et par ut i en dam og se
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap