Mager praktbotia.

Mistenker innvendig parasitt. De spiser bra, og er ellers i god form, men de er avmagret. Hva hjelper mot innvendige parasitter?
F.eks flubenol 15 er en egnet medisin mot de fleste parasitter.

Jeg ville nok forsøkt å feite opp botiaene noe med proteinrik kost, før jeg staret en behandling.
Om du greier å feite dem opp, for at de så like fort mister fassongen, er det med stor sikkerhet tarmparasitter.
jeg hadde samme problemet med mine Praktbotia en gang!
jeg sendte noen andre for å kjøpe. (noe jeg aldri gjør igjen, TRUST ME! )
å de kom hjem med 5 utmagrede praktbotia.
jeg vurderte å bytte dem inn igjen, men gav blanke, siden det var de siste 5 som var igjen.
jeg fòret med mygglarver, tabimin, Staples, tørket Artemia å F** o hans moster, å apetitten var på topp hos smårollingene.
idag sitter jeg igjen med 2 Praktbotia.
..de to eneste som jeg greide å feite opp skikkelig.
de tre andre døde etterhvert.
(to av dem avlivet jeg selv, da de var så avmagret at de så ut som... nei søren! skal ikke si det en gang!! :P)
det gikk laang tid før de tre dro til det evige hav.
de var kvikke hele veien å spiste som bare juling.

jeg vet ikke om det var parasitter som var tilfelle her. godt mulig.
men det smittet ikke de andre fiskene.
(jeg holdt dem veldig lenge i karantene. flere måneder. men de siste ukene gikk de opp i hovedtanken.)
det tok uansett laaang tid for de 2 igjenværende praktbotiaene å bli like feite å fine som de er idag! ^^,
Frank Angell
F.eks flubenol 15 er en egnet medisin mot de fleste parasitter. Jeg ville nok forsøkt å feite opp botiaene noe med proteinrik kost, før jeg staret en behandling. Om du greier å feite dem opp, for at de så like fort mister fassongen, er det med stor sikkerhet tarmparasitter.

Praktbotiaene har fått frossentfôr 3-4 ganger i uken, likevel er de tynne. dvs. det har kommet etterhvert. De så helt fine ut den første måneden, sånn ca.
Får gå til innkjøp av Flubenol 15 da, kanskje jeg får reddet dem.

Ciklide
jeg hadde samme problemet med mine Praktbotia en gang! jeg sendte noen andre for å kjøpe. (noe jeg [B]aldri[/B] gjør igjen, TRUST ME! :D ) å de kom hjem med 5 utmagrede praktbotia. jeg vurderte å bytte dem inn igjen, men gav blanke, siden det var de siste 5 som var igjen. jeg fòret med mygglarver, tabimin, Staples, tørket Artemia å F** o hans moster, å apetitten var på topp hos smårollingene. idag sitter jeg igjen med 2 Praktbotia. ..de to eneste som jeg greide å feite opp skikkelig. de tre andre døde etterhvert. (to av dem avlivet jeg selv, da de var så avmagret at de så ut som... nei søren! skal ikke si det en gang!! :P) det gikk laang tid før de tre dro til det evige hav. de var kvikke hele veien å spiste som bare juling. jeg vet ikke om det var parasitter som var tilfelle her. godt mulig. men det smittet ikke de andre fiskene. (jeg holdt dem veldig lenge i karantene. flere måneder. men de siste ukene gikk de opp i hovedtanken.) det tok uansett laaang tid for de 2 igjenværende praktbotiaene å bli like feite å fine som de er idag! ^^,

Høres ut som det samme problemet jeg har, bortsett fra at mine var fine når jeg kjøpte dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap