Praktbotia som gradvis blir svart, noe galt?

Jeg var å kjøpte en ny praktbotia i Sverige på mandag. Den var frisk og rask ved ankomst Norge, orange og svart strippete.Men den var litt mere svart i ansiktet enn den andre vi har. I dag oppdaget vi at den har blitt betydelig svartere, både i ansiktet og på kroppen. I tillegg er den blitt litt rød ved gjellene. Hva er galt?
[QUOTE=fiskejente]Jeg var å kjøpte en ny praktbotia i Sverige på mandag. Den var frisk og rask ved ankomst Norge, orange og svart strippete.Men den var litt mere svart i ansiktet enn den andre vi har. I dag oppdaget vi at den har blitt betydelig svartere, både i ansiktet og på kroppen. I tillegg er den blitt litt rød ved gjellene. Hva er galt?
[/QUOTE
Nå har det blitt veldig svak i oransje farven, den ligger mye på siden, men det vet jeg ikke trenger å bety noe. Men den ser ut som den er litt innhula på toppen ved skille mellom hode og ryggen. Bør jeg gjøre kort prosses?]
Har noen praktbotia men er ikke spesialist på de. Vet de skifter mye farge etter humøret. Ene min er mye mindre orange en den andre, og begge blir sorte i ansiktet når de sloss om maten. Søk på praktbotia og farge så finner du ganske mange tråder om det.
takk for svar, jeg har prøvd å søke både her på akvforum og på google, men ingen treff. Den kviknet litt til igjen ig svømte rundt. Jeg skal føge med på den og se om den forandrer seg igjen, men likte ikke helt dun bulken ved hode da.. Vi får følge med litt,
Her er noen linker jeg fant med et kjapt søk. du finner mye fler om du søker på praktbotia, evnt praktbotia blek, praktbotia farge, osv

Takk til PG, det var nyttige tråder som ikke jeg fant.

Tenkte på bilde i stad, han gjemmer seg litt for godt med jeg skal prøve å få tatt et.
Slik som jeg ser det nå, så er det kanskje farveskifte fordi han er i nye omgivelser og kanskje er litt stresset. Den andre er fin og klar i farven, så tror ikke det har så mye med maten å gjøre.
Men jeg har en syk 13 åring i huset også nå som jeg helt glemmer for å tenker mer på fisken... Det er jo ikke så bra, så jeg får se til gutten først også fisken etterpå...
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Bolstad
Reklame for plussmedlemskap