Praktbotia som gradvis blir svart, noe galt?
Jeg var å kjøpte en ny praktbotia i Sverige på mandag. Den var frisk og rask ved ankomst Norge, orange og svart strippete.Men den var litt mere svart i ansiktet enn den andre vi har. I dag oppdaget vi at den har blitt betydelig svartere, både i ansiktet og på kroppen. I tillegg er den blitt litt rød ved gjellene. Hva er galt?
Postet 29.03.08 kl 17:07
[QUOTE=fiskejente]Jeg var å kjøpte en ny praktbotia i Sverige på mandag. Den var frisk og rask ved ankomst Norge, orange og svart strippete.Men den var litt mere svart i ansiktet enn den andre vi har. I dag oppdaget vi at den har blitt betydelig svartere, både i ansiktet og på kroppen. I tillegg er den blitt litt rød ved gjellene. Hva er galt?
[/QUOTE
Nå har det blitt veldig svak i oransje farven, den ligger mye på siden, men det vet jeg ikke trenger å bety noe. Men den ser ut som den er litt innhula på toppen ved skille mellom hode og ryggen. Bør jeg gjøre kort prosses?]
[/QUOTE
Nå har det blitt veldig svak i oransje farven, den ligger mye på siden, men det vet jeg ikke trenger å bety noe. Men den ser ut som den er litt innhula på toppen ved skille mellom hode og ryggen. Bør jeg gjøre kort prosses?]
Postet 29.03.08 kl 17:41
Postet 29.03.08 kl 18:16
Postet 29.03.08 kl 18:56
Postet 29.03.08 kl 19:02
Postet 29.03.08 kl 19:14
Takk til PG, det var nyttige tråder som ikke jeg fant.
Tenkte på bilde i stad, han gjemmer seg litt for godt med jeg skal prøve å få tatt et.
Slik som jeg ser det nå, så er det kanskje farveskifte fordi han er i nye omgivelser og kanskje er litt stresset. Den andre er fin og klar i farven, så tror ikke det har så mye med maten å gjøre.
Men jeg har en syk 13 åring i huset også nå som jeg helt glemmer for å tenker mer på fisken... Det er jo ikke så bra, så jeg får se til gutten først også fisken etterpå...
Tenkte på bilde i stad, han gjemmer seg litt for godt med jeg skal prøve å få tatt et.
Slik som jeg ser det nå, så er det kanskje farveskifte fordi han er i nye omgivelser og kanskje er litt stresset. Den andre er fin og klar i farven, så tror ikke det har så mye med maten å gjøre.
Men jeg har en syk 13 åring i huset også nå som jeg helt glemmer for å tenker mer på fisken... Det er jo ikke så bra, så jeg får se til gutten først også fisken etterpå...
Postet 29.03.08 kl 19:23