Noen som vet hva som feiler ryggsvømmermallen min??
Postet 11.05.08 kl 22:48
Ingen som vet eller helligdagene som er litt skyld i dette??
hadde vært greit med noe.....
Postet 12.05.08 kl 11:11
Det eneste jeg fant som hadde den fjerneste likhet var dette. Tror likevel ikke det er svaret siden denne soppen vanligvis er mer bomullsaktig.
Virker mallen ellers frisk? Det er jo mulig den har en pigmentfeil. En annen mulighet er at den har hatt en overfladisk skade og at skinnet er i ferd med å leges.
Bare teorier alt dette siden jeg aldri har kommet over lignende bilder. Antagelig derfor det er lite svar å få også. Du får fortsette å dytte opp tråden utover så vil forhåpentligvis en eller annen som vet hva det er få øye på den.
Virker mallen ellers frisk? Det er jo mulig den har en pigmentfeil. En annen mulighet er at den har hatt en overfladisk skade og at skinnet er i ferd med å leges.
Bare teorier alt dette siden jeg aldri har kommet over lignende bilder. Antagelig derfor det er lite svar å få også. Du får fortsette å dytte opp tråden utover så vil forhåpentligvis en eller annen som vet hva det er få øye på den.
Postet 12.05.08 kl 14:27
Ser ut som den ikke har det øverst hudlaget
men den er litt bedre nå enn hva den var når jeg fikk den...hadde bare håpen noen viste hva som feilet den.
Postet 12.05.08 kl 18:00
Ingen??????
Noen forslag hadde vært bedre enn ikke no
Postet 14.05.08 kl 21:49
Postet 15.05.08 kl 00:35
Postet 15.05.08 kl 07:02
Takk for svar
Nei jeg vet ikke hvor gammel den er glemte å spørre han jeg fikk den fra og den har blitt litt bedre etter den kom i karret mitt..
Postet 15.05.08 kl 09:53
Postet 15.05.08 kl 10:41
Var det krabaten du fikk av meg?
Det var jo en veldig sky fisk, som sjelden var ute av roten den holdt til i. Den holdt til i karet som stod på kontoret mitt så fikk sjelden studert den. Tror også den kranglet litt med Blågurmien i samme karet dagen før/samme dag som du fikk den. ( Det sa jeg jo når jeg leverte den) men så på noen av de dårlige bildene jeg har av den, og da virker det også som den har et felt som er lysere. Ikke så lys som på bildet ditt? anonnse med tre bilder Om den har kranglet med andre fisker tidligere er jo også en mulighet. Da dette er en fisk som blir besrkevet som at kan være agresiv som enkeltindivid.
Forøvrig fulgte denne med karet når jeg kjøpte det. Var vel i februar. fikk ikke med så mye historikk på fiskene, men mener de fleste var 3-4 år gamle. Karet var da veldig tett beplantet/gjengrodd. med grus. Men hadde bare en liten rot som denne ryggsvømmeren måtte konkurere med en stor ancistrus om å gjemme seg inni.
Det var jo en veldig sky fisk, som sjelden var ute av roten den holdt til i. Den holdt til i karet som stod på kontoret mitt så fikk sjelden studert den. Tror også den kranglet litt med Blågurmien i samme karet dagen før/samme dag som du fikk den. ( Det sa jeg jo når jeg leverte den) men så på noen av de dårlige bildene jeg har av den, og da virker det også som den har et felt som er lysere. Ikke så lys som på bildet ditt? anonnse med tre bilder Om den har kranglet med andre fisker tidligere er jo også en mulighet. Da dette er en fisk som blir besrkevet som at kan være agresiv som enkeltindivid.
Forøvrig fulgte denne med karet når jeg kjøpte det. Var vel i februar. fikk ikke med så mye historikk på fiskene, men mener de fleste var 3-4 år gamle. Karet var da veldig tett beplantet/gjengrodd. med grus. Men hadde bare en liten rot som denne ryggsvømmeren måtte konkurere med en stor ancistrus om å gjemme seg inni.
Postet 15.05.08 kl 11:19
Hei.
Det var den jeg fikk av deg ja,men nå er den sammen med 2 andre og det virker som den har det greit,bildene mine er vel litt i det lysestelaget,hehe,men jeg tror ikke dette er pga krangel med de andre fiskene,det lille såret er helt grodd d.. men dette virker mere som avskrapet hud(?) Lurer litt på om dette var en sykdom da veit du,han er forresten ikke så sky her hjemme men det er kanskje for han er størst...først i matfate er han også..ingen kritikk til deg dette altså. Takker så mye for fisken jeg,men vil jo at den skal ha det best mulig da vet du..
PGVar det krabaten du fikk av meg? Det var jo en veldig sky fisk, som sjelden var ute av roten den holdt til i. Den holdt til i karet som stod på kontoret mitt så fikk sjelden studert den. Tror også den kranglet litt med Blågurmien i samme karet dagen før/samme dag som du fikk den. ( Det sa jeg jo når jeg leverte den) men så på noen av de dårlige bildene jeg har av den, og da virker det også som den har et felt som er lysere. Ikke så lys som på bildet ditt? [URLBLOCK1] Om den har kranglet med andre fisker tidligere er jo også en mulighet. Da dette er en fisk som blir besrkevet som at kan være agresiv som enkeltindivid. Forøvrig fulgte denne med karet når jeg kjøpte det. Var vel i februar. fikk ikke med så mye historikk på fiskene, men mener de fleste var 3-4 år gamle. Karet var da veldig tett beplantet/gjengrodd. med grus. Men hadde bare en liten rot som denne ryggsvømmeren måtte konkurere med en stor ancistrus om å gjemme seg inni.
Postet 15.05.08 kl 13:17
Kanskje all kranglingen om bolig har ført til at den har skrapet seg opp på rota eller noe. Nok til en ovefladisk skade på huden uten at det har blitt skikkelig sår. I såfall så vil det mest sannsynlig bedre seg etterhvert. Kan jo også være arrvev etter tidligere skader som har ført til at huden virker lysere.
Bare noen teorier igjen her fra meg
Bare noen teorier igjen her fra meg
Postet 15.05.08 kl 13:23
Postet 15.05.08 kl 17:09
Supert å få litt innspill siden jeg er ny i dette..
Takker å bukker til høyre å venstre....
Postet 15.05.08 kl 17:52
Postet 15.05.08 kl 21:53
Går sikkert bra,
tenkte kanskje å flytte de til et ennå større kar med flere gjemme plasser ettervært,men nå er d litt trangt om plassen hehe
Postet 15.05.08 kl 21:56