Hva skal jeg bruke som avlusningskur i karantenekar?

Jeg leser til jeg blir grønn, men kommer ikke fram til noen avgjørelse.

Altså, jeg skal sette i stand et 54L karantenekar (har endelig skjønt at jeg må ha karantenekar)

Som oftest er det VF fisk jeg havner opp med å kjøpe og har derfor skjønt at en avlusningskur bør gjennomføres før de puttes i det karet de skal bo i.

Jeg skal bestille litt greier på nett, b.l.a Esha exit for å ha i bakhånd mot hvitprikk og oodinium. Men er denne type medisin noe jeg kan bruke som avlusningskur?? Hvis ikke vil jeg gjerne vite hva jeg bør kjøpe så jeg kan bestille dette samtidig. Ehh, og helst i en nettbutikk som er norsk eller i det minste jeg kan få tak i både avlusningskur og esha exit..

Kan dere gi meg noen råd om hva jeg skal kjøpe?
JBL Gyrodol inneholder praziquantel og selges i Norge såvidt jeg vet? Men jeg kommer ikke på noen nettbutikker som har den inne, så link har jeg ikke, bare til den danske.
Flubenol og Praziquantel er vel blant de mest benyttede til dette. Flubenol får du kjøp her. Denne nettbutikken selger også Esha-produktene. Merk at det er ulovlig å få tilsendt, så det er en bitteliten sjanse å ta... Praziquantel får du i utvalgte Tropehagen butikker (f.eks TAM Alna) og preparatet heter Dactymor. I tillegg får du kjøpt Prazipro fra endel utenlandske nettbutikker (jeg har ikke linkene). Hverken Prazi eller Flubenol er tilgjengelig i noen norsk nettbutikk, såvidt meg bekjent. Det finnes sikkert andre medisiner også, men det får noen andre med slik erfaring tipse deg om
Da vet jeg hva jeg skal se etter! Tusen takk begge to!
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap