Bruksanvisning på gyrotox?

Er det noen som har det, på engelsk, norsk, dansk eller svensk? Har den bare på tysk og fransk og jeg er virkelig elendig på disse språka. jeg skjønner doseringa, men det er også det hele. Har spurt de som jeg kjøpte det av, men ikke fått noe hjelp der. jeg putta dette oppi karantenekaret i går og nå må jeg finne ut hvordan jeg skal behandle videre...
Inaktiv bruker
Lro
Er det noen som har det, på engelsk, norsk, dansk eller svensk? Har den bare på tysk og fransk og jeg er virkelig elendig på disse språka. jeg skjønner doseringa, men det er også det hele. Har spurt de som jeg kjøpte det av, men ikke fått noe hjelp der. jeg putta dette oppi karantenekaret i går og nå må jeg finne ut hvordan jeg skal behandle videre...

Hei.

Jeg fant dette på nettet.

>TetraMedica GyroTox 12 capsules
Highly effective medicinal product for freshwater and marine ornamental fish for combating gill flukes and skin flukes.

successfully kills off the pathogens which cause this disease
contains broad-spectrum active substance complex
disinfects the aquarium reliably
no known side-effects
may not be used with the following water values: pH values under 7.5 and carbonate hardness values below 10° dH in freshwater or pH values unter 8 in marine aquaria
the treatment is completed after 48 hours but should be repeated after 10 - 12 days
no damage to aquatic plants or fish if used correctly
no discoloration of the water
Dosage: 1 capsule for 25 l aquarium water.
Tusen takk. Jeg har selv sjekket på nett uten å finne noe... Men gurimalla, står det virkelig at jeg ikke kan bruke det hvis jeg har en ph under 7,5 ?? Jeg har ph på 6,5 og hadde middelet oppi i går...
Plussmedlem
Det stemmer at det er opplysningen fra Tetra.

Skoletysken min er ikke god lenger, men den tyske bruksanvisningen sier "darf nicht".
"May not be used" er vel litt flytende, synes jeg.
Mulig det burde ha vært skrevet "Do not use...".

Edit:
Ser at Tropefisk skriver "må ikke brukes...".
Åhh, da tar vel fiskene repern, jeg har jo hatt i middelet.
Plussmedlem
Skummel medisin fra Tetra dette her...
De burde opplyst om hva som kan skje hvis man bruker det i kar med pH og GH under det anbefalte.

Hva slags fisk er det snakk om, og hva medisinerer du mot?

Går det an å ta et "krisevannbytte"?
Har 6 VF knurregurami gående i karantene og kjøpte denne medisinen som webzoo anbefalte meg å bruke som lusekur. Fiskene har gått fint i 2 uker men i går klødde de seg mot plantene og syns noen hadde litt klappa finner. Så da tenkte jeg det var på tide.. Søren altså hvis jeg nå dreper fiskene i mitt forsøk på å redde dem. Det ble litt dumt ja
Den jeg har står det zomedica frickhinger på, ikke Tetra. For en dum medisin, jeg kan jo ikke bruke denne til noen av kara mine. Alle har verider under det som er anbefalt. Skulle virkelig likt å vite HVA som kan skje når den brukes i lavere verdier. Uansett får jeg bare bytte ut alt vannet nå. Det er jo sikkrt ikke bra for fisken akkurat nå...

Hva skal jeg kjøpe som lusekur da mon tro?
Tror jeg kjører kur med esha exit istedet, den har jeg stående i skapet. I følge denne produktomtalen av Frank Angell kan den brukes:

Dersom fisken din ser ut til å ha kløe, finneklemming, og\ eller fargeforandringer, er det verdt å forsøke denne medisinen
Plussmedlem
Wormer plus og Dactymor kan være lurt å ha i apoteket til seinere.
Sistnevnte kan kjøpes i Norge.

Zoomedica er Tetra. (Tetra ZMF)
Loomis
[URLBLOCK1] og [URLBLOCK2]kan være lurt å ha i apoteket til seinere. Sistnevnte kan kjøpes i Norge. Zoomedica er Tetra. (Tetra ZMF)

takk for tips, da skal jeg prøve å skaffe meg de medisinene.

Jeg visste ikke at zoomedica var tetra. Lærer noe nytt..

Jeg har nå bytta ut 80% av vannet men bør vel kanskje bytte litt vann i morra også før jeg har i esha exit. Er vel ikke lurt å blande hvis det er rester igjen etter den andre medisinen?

La merke til under vannbytte at alle sandsneglene lå livløse rundt oppå sanda. Denne medisinen tar tydeligvis rotta på snegler
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap