Mørke øyne på guppy..

Jeg har 4 guppy'er. Det rundt pupillene har blitt litt svart aktig. Det var den ene som fikk det først og nå merker jeg at alle har fått det. Hva er det for noe? Er de syke? ;/
Molly&Guppy
Ingen som vet?

Nei, dessverre kan jeg ikke svare på hva det er, men den ene algespiseren min( kineser),er mørkere rundt pupillene. Har ikke tenkt så mye på hvorfor, men har trodd at det kanskje hadde noe med kjønnsfoskjell å gjøre?( hos mine,da). Men virker alt greitt ellers ,er det sikkert ikke noe farlig
Ok .. Får vel ikke bry meg om det da ;p Problemet er at min ene guppy døde i dag ;/ Vet ikke om det var pga det? Så den hang mye med halen så tror det var ryggknekk men : (
Molly&Guppy
Ok .. Får vel ikke bry meg om det da ;p Problemet er at min ene guppy døde i dag ;/ Vet ikke om det var pga det? Så den hang mye med halen så tror det var ryggknekk men : (

Sa jo ikke at du ikke skulle bry deg,da. Men hvis de ellers virket greie, så var det sikkert ikke noe farlig, sa jeg Når bakparten på fisker liksom "henger" med halen, er det nok sikkert noe annet som feiler dem. Mest sannsynlig noe galt med svømmeblæra,kanskje.
Hadde selv en mollyhunn som "hang" med halen og som døde etter en stund( den var ikke mørk rundt øynene,da).Kanskje noen andre som vet noe om dette med mørke øyne?
Min kinesiske algespiser har vært slik rundt øynene lenge, men virker ikke syk.
Skulle ikke bry meg om det siden mine er helt greie. Tror nok molly hannen jeg har gjorde til alt med den guppyen. Han bruker å svømme etter de og da han er nære nok dytter han de. Svømmeblæra ? Er nybegynner på sånn der ;p
Molly&Guppy
Skulle ikke bry meg om det siden mine er helt greie. Tror nok molly hannen jeg har gjorde til alt med den guppyen. Han bruker å svømme etter de og da han er nære nok dytter han de. Svømmeblæra ? Er nybegynner på sånn der ;p

Ja,jeg har ikke holdt akvarie så veldig mange mnd.selv, men da min mollyhunn "hang" med halen, svømte liksom med overkroppen oppover, forklarte jeg symptomene hos betjeningen og de mente at svømmeblæra var ødelagt av en eller annen grunn. Det kunne visst være medfødt også, sa de, men ikke vet jeg.
Bare legger inn et spørsmål til jeg .. Så jeg ikke trenger å lage ny tråd hvis det ikke er noe ..

På munnen til hunnguppyen min er det noe brunt som kanskje ikke har vært der før. Bruker ikke å følge med så mye på munnen. Det er vel ikke sopp fordi den er vel hvit?
Molly&Guppy
Bare legger inn et spørsmål til jeg .. Så jeg ikke trenger å lage ny tråd hvis det ikke er noe .. På munnen til hunnguppyen min er det noe brunt som kanskje ikke har vært der før. Bruker ikke å følge med så mye på munnen. Det er vel ikke sopp fordi den er vel hvit?

Ingen som vet?
Dersom det mørke du ser på munnen til guppyen ikke er utstående, eller at munnen ikke er deformert på noen måte, er det nok bare pigmentering, og helt normalt.
Jeg har nettopp tatt en titt på mine egne guppyer, og ser at noen er mørke rundt munnen og andre er helt lyse. Det er ettersom hvordan pigmenteringen på resten av fisken er. Og mine guppyer er det ikke noe i veien med.
Det er ingenting som står ut
Tilfeldig bekjentskap
© Kai R. Bakken
Reklame for plussmedlemskap