Kan man medisinere med esha exit og 2000 når man bruker. Kan jeg bruke den pumpa jeg har?
Jeg skal nå til å starte behandlingen med esha 2000 og esha exit, men i bruksanvisninga står det at man bør skifte vann om man bruker "Water conditioners". Skal jeg da ta ett vannbytte først da jeg bruker aqualife i vannet? Og da selvsagt ett vannbytte uten aqualife. Jeg har ingen mellomlagret vann uten vannforbedringsmiddel...
Jeg er heller ikke helt knallsikker på akkurat hvor mange liter vann det er i akvariet når jeg tar bort all grus og andre ting som befinner seg oppi vannet. Jeg tror det kan være litt mer enn 50L (har 62L akvarium). Skal jeg da ta 55 for sikkerhetsskyld eller 50 som kanskje blir litt lite? Kanskje for mye eller kanskje for lite?
Jeg har aldri medisinert før så jeg spør for å være på den sikre siden
Edit: Hvordan er det med pumpa? Kan jeg bruke den utvendige fluval 205 under medisineringen? Med eheim substrat.
Jeg er heller ikke helt knallsikker på akkurat hvor mange liter vann det er i akvariet når jeg tar bort all grus og andre ting som befinner seg oppi vannet. Jeg tror det kan være litt mer enn 50L (har 62L akvarium). Skal jeg da ta 55 for sikkerhetsskyld eller 50 som kanskje blir litt lite? Kanskje for mye eller kanskje for lite?
Jeg har aldri medisinert før så jeg spør for å være på den sikre siden
Edit: Hvordan er det med pumpa? Kan jeg bruke den utvendige fluval 205 under medisineringen? Med eheim substrat.
Postet 26.05.09 kl 22:31
Endret: 26.05.09 kl 22:38
Jeg har faktisk aldri tenkt over det med vannforbedringsmiddel. Du leser flasken nøyere enn meg
Skader nok ikke med et godt vannbytte uten aqua-life siden det står som det gjør.
Esha skader ikke filterbakteriene, så du kan la filteret gå som normalt hele vegen. Tror det skal mye til å overdosere esha, så jeg har rett og slett dosert ut fra volumet på karet, selv om jeg vet at det ikke er så mange liter vann. Da er jeg hvert fall sikker på å ha tatt nok. Har funka som gull her hvert fall
Skader nok ikke med et godt vannbytte uten aqua-life siden det står som det gjør.
Esha skader ikke filterbakteriene, så du kan la filteret gå som normalt hele vegen. Tror det skal mye til å overdosere esha, så jeg har rett og slett dosert ut fra volumet på karet, selv om jeg vet at det ikke er så mange liter vann. Da er jeg hvert fall sikker på å ha tatt nok. Har funka som gull her hvert fall
Postet 26.05.09 kl 22:39
Postet 26.05.09 kl 22:43
Postet 26.05.09 kl 22:46
Postet 26.05.09 kl 22:54
Postet 26.05.09 kl 23:35
Postet 27.05.09 kl 01:12