Syk/lam platy? bruker ikke halen

Den ene platyhunnen vår har sluttet å bruke halefinnen. Hun bruker brystfinnene masse, men blir sliten og legger seg på sverdliljebladene og hviler, eller på bunnen. Hun har vært sånn ei uke nå. Hun kommer frem når det er foring og spiser godt men så legger seg hun ned på bunnen eller bladene igjen.

Klarer ikke å se noe sykdom på henne sånn bortsett fra dette. Har lagt henne i eget kar og hatt i salt ++ men ser ingen forandring i tilstanden.

Noen som har noe som helst tips eller ide så blir vi kjempe glade!!
Ingen som har noen ide?? Har tatt henne over i en liten bolle med ektomor og sterk kur i noen timer. Hun er nå gråaktig på kroppen. Men den oransje fargen skinner igjennom. Hun bruker ikke ryggfinnen lenger heller. Kun brystfinner og bukfinne.

Men da jeg skulle fange henne var hun rask. Spiser godt gjør hun også. Ellers liker hun best å henge i overflaten. Hun bor sammen med andre platy og en stim neontetra som alle virker friske. De disponerer 54 liter og har god plass

Har jo ikke lyst til å avlive henne hvis jeg ikke må. Siden hun fremdeles spiser og sånt.

Skulle jeg brukt annet middel enn Ektomor??
Det kan høres ut som finneråte/sopp. Tror ikke det er lurt å drive å flytte henne inn og ut av akvariet. Stressa fisk = sykere fisk

Les denne
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap