Symptom: sår på siden og fisken synker bare

Hei, min kakadueciklide-hann har fått seg et sår på siden, går ut ifra at det er fru kakadue som er synderen ettersom hun har yngel. Samtidig klarer han ikke å holde seg flytende, synker bare og blir dratt med strømmen.
Er det noe mere jeg kan gjøre enn å skifte vann hver dag å se om han blir bedre med tanke på at han har et sår?
[External Image]
Værsåsnill å hjelp meg? anyone?
Kan det være at din kakadue frøken har sliti hann og angrepet han? Hvis karet er litet, så kan det vel tenkes at det kan skje! Ser min palett frøken fantejager gubben bort i andre hjørnet av karet. Og skal vist ikke ha noe av at han skal hjelpe med barna!
Ja hun jager ham, å har bitt ham i siden. Nå har det kommet sopp i såret. Er det da best å avlive ham med en gang?
Har du lest artikkelen om sykdomer som ligger i artikkelsamlingen? Der står det litt om sår og mer om sopp og hvordan du kan behandle det.

http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710

Har hatt et par annfall av bakterielle sår og også sopp som setter seg i såret. Og har til nå bare latt pasienten fått ro og hatt litt salt i vannet. Da har det gått 3-5 dager så begynner det tydelig å gro igjen! Fiskene har imunforsvar og klarer somregel å ordne dette selv. Men selvfølgelig blir det bare verre så må det medisineres!
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap