Problemer med svømmeblæren?

Inaktiv bruker
Jeg har hatt noen syke fisker i det siste, et par stykker døde også. Alle disse ligger bare helt stille på bunnen, når de stopper å svømme synker de med en gang. De fleste orker ikke lenger å svømme heller. Nå har to ancistrus også blitt rammet ser jeg, så nå begynner jeg å bli litt fortvilet. En boliviansk sommerfugl ciklide tok jeg ut og slapp den oppi et tomt karantenekar jeg har, og medisinerte med esha 2000. Den er nå avmagret, men har blitt bedre, den holder seg flytende og svømmer sånn noenlunde normalt. Bortsett fra hvis noen fisker kommer bort(slapp den sammen med de andre igjen), da "tipper" den i vannet, og står nesten loddrett. Ser ut som den har problemer med å rette seg opp eller noe. Lurer på om noen vet hva dette kan være? En permanent skade på svømmeblæren? I akvariet med ancistrusene er det de to som er syke + en ung boliviansk sommerfuglciklide. Der har jeg også medisinert med esha 2000, uten noen bedring. Jeg skal bytte vann hver dag nå og se om det hjelper. Noen som har flere tips, eller kjennskap til denne typen sykdom? Lurer på hva som er årsaken bak denne sykdommen.
Tillater meg å bumpe denne

Har en endlers guppy-hann som har begynt å svømme "fremoverlent". Jeg interagerte med ham og han hadde alltid minst 10-20 grader helling forover og han hviler nesten i 90 grader.

Han er nylig innført i karet etter en 2 ukers karantene med syk fisk fra auksjon (Lagret over et døgn i liten pose uten oppvarming.) som hadde tilsynelatende soppdannelser og frynsete finner. Denne hannen så dog aldri syk ut.

Han har gått i karet i et døgn. PH 7+, GH 8, nitrat under 12, 25-26 grader

De ble behandlet med esha exit og bactopur.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap