Hvor mange behandlinger med oodinol?

Jeg lurer på om det er noen som har måttet kjøre flere omganger med oodinol for å bli kvitt parasittene? Jeg er ferdig i kveld med min medisinering (runde 1) og skulle likt å visst om jeg nå kan være sikker på at de ikke har fløyelssyken lengere eller om jeg bør være på vakt...!?!

Setter pris på svar!
Hvis du har hatt lyset avslått under medisineringen (slik man bør med denne spesielle parasitten) og har hatt korrekt dose, burde det holde med den runden medisin.

Hvordan syns du fiskene ser ut nå da? Apetitt og farger for eksempel...?

Tror dessverre det er vanskelig å si at "ja, du kan være sikker" eller gi noen garantier for noen etter medisinering for noe. For enkelte virker det på første forsøk, andre må ta gjentatte kurer for å bli kvitt samme problemet, uansett hvilken sykdom det gjelder.
Fiskene ser friske og fine ut, noe de har gjort hele tiden egentlig til tross for at de har gått i et kar med fløyelssyke. Det er betta splendens-ungfisk dette og de har klart seg bra gjennom hele medisineringa og jeg har flyttet halve flokken på 17stk over i et eget kar nå og skal flytte de siste i morgen for ikke å legge for stort press på filteret. Jeg ville medisinere de da de skal få nye hjem og jeg er usikker på om karet de kom fra har sykdom eller ikke. Det hadde i alle fall det.

Coryene jeg har i det karet de kom fra blir jeg ikke kloke på om de har fløyelssyke eller ikke, men etter intes varmekur over flere uker har jeg nå 3 c.meta og 6c.pygmaeus igjen. De er fine i fargene nå, men klør seg innimellom. Må nok ta en kur i dette karet også, men det får jeg ta litt senere. Da må jeg nok se ekstra nøye etter når behandlinga er avsluttet. Hele filteret må nok skiftes ut osv, så det blir en stor prosess da det er utvendig.

Tusen takk for svar!
Jeg måtte kjøre kuren 2 ganger for å bli kvitt denne parasitten i 660 l min.
Jeg brukte sera medisin da(husker ikke navnet i farten).
Alle fiskene ble friske og mistet ingen fisker heller, så da er jeg ihvertfall for nøyd.
Ble filterbakteriene ødelagt med sera-medisinen?
MarenB
Ble filterbakteriene ødelagt med sera-medisinen?

Nei ikke i karret mitt-men vet mange mener den sera medisinen knekker/dreper filterbakteriene.
Karret jeg brukte medisinene i inneholdt altumer, vf diskuser, diskuser og mange L maller, fisker som er kjent for ikke og tåle og gå i karr ikke innkjørt filter.
Men som sakt jeg målte ikke noe forandring i no2 nivået-der var og er på null også etter medisinering(og jeg kjørte litt sterke kur en det som står i bruksanvisningen).

Lykke til med kampen mot parrasitt djevelskapet.
Hadde vært fint om du hadde gitt meg navnet på den medisinen om du kommer på det
Ha en fin dag!
MarenB
Hadde vært fint om du hadde gitt meg navnet på den medisinen om du kommer på det:) Ha en fin dag!

Drar til butikken min nå(driver dyrebutikk)og der har jeg navnet så jeg legger ut navnet rett før kl.10.
SERA omnipur heer medisinen jeg brukte. Kverket ikke filerbakeriene mine, litt rart egentlig for medisinen inneholder malakitgrønnoxlat-noe jeg har hørt/lær a kverker bakteriene i fileret-men skjedde ikke hos meg, kanskje pga a jeg byttet utrolig mye vann den tiden.
Fiskene ble ihvertfall friske.
Den medisinen skal jeg bestille. Jeg skulle likt å kunne tatt turen til butikken din, for du sitter med utrolig mye bra kunnskap!
Tusen takk for hjelpen!
Takk takk for komplimanget, joa har jo blitt litt kunskap opp igjennom årene og digger og dele det med andre.
Beklager alle skrive feilene, men tasten med T i butikken er dårlig, derfor mangler mange av Tene i innlegget.
Lykke til vidre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap