Halen til panduroen min flyter opp

den har vært slik i et par dager nå den svømmer helt fint og ser pigg ut men hale enden "flyter" mot overflaten når hun slapper av..

er det noe jeg kan gjøre eller må jeg knipse den i hodet?? og kan det være smittsomt?
Hva er en panduro? Hvis du knipser den i hodet vil du jo bare tilføre den smerte

Men, uansett. Før noen kan hjelpe deg må du gi oss litt mere info som faktisk er til nytte. Her kan du lese hva du bør informere om for å få hjelp
Plussmedlem
Lisbeth
Hva er en panduro?

En apistogramma.

Smittsomt er det neppe.
Kan høres ut som det problemer med svømmeblæra.
Flere årsaker til slikt.

Noe er nevnt i artikkelen om sykdom.
Du kan også søke på ordet "svømmeblære" i forumet.
Lisbeth
Hva er en panduro? Hvis du knipser den i hodet vil du jo bare tilføre den smerte :( Men, uansett. Før noen kan hjelpe deg må du gi oss litt mere info som faktisk er til nytte. [URLBLOCK1]hva du bør informere om for å få hjelp

for det første.. søk det opp i kunskapsbasen, det er en fisk :P
for det andre er dette en rask måte og avlive den.
og nr 3 så er det nesten ikke så mye mer og tilføye.. kunne tatt et bilde eller noe
Kadabriel
for det første.. søk det opp i [URLBLOCK1], det er en fisk :P for det andre er dette en rask måte og avlive den.

Det er veldig greit å skrive familienavnet også

Men mener du virkelig at å knipse en fisk i hodet er en rask avlivningsmetode? Knipse med fingrene?
Lisbeth
[QUOTE=Kadabriel] for det første.. søk det opp i [URLBLOCK1], det er en fisk :P for det andre er dette en rask måte og avlive den.

Det er veldig greit å skrive familienavnet også

Men mener du virkelig at å knipse en fisk i hodet er en rask avlivningsmetode? Knipse med fingrene?
ja akkuratt som jeg denger de store jeg har fisket med en klubbe før jeg filiterer de..
på en såpass liten er et knips(med fingrene) mer enn nok..
men av nysjerrighet spør jeg: hvordan syest du jeg bør gjøre en avlivning??
Lisbeth
Det er veldig greit å skrive familienavnet også ;)
my bad :P
Du dreper ikke en voksen A. panduro ved å knipse den i hodet! Det dør den ikke av, du bare piner den!

Makan... ta nå frem kniven i det minste, og kost på deg en raskere og mere human avliving!
Plussmedlem
Mulig du er sterkt i klypa hvis du kan knipse såpass hardt, men for å unngå diskusjon om avlivingsmetoder i denne tråden så er temaet behandlet bl.a. her og her.

Det Lisbeth mener med mere opplysninger er bl.a. vannverdier ettersom sykdom ofte kan relateres til ugunstige verdier.
kniv blir mer lagsomt enn et knips. den er ikke voksen ca 1,5 cm.. ta det med ro den er død på et blunk det kan jeg GARANTERE.
men dette er delte meninger.
mona o
Makan... ta nå frem kniven i det minste, og kost på deg en raskere og mere human avliving!

!!!
mona o

Lisbeth
!!!

Trenger en forklaring på de tre utropstegnene?
Skjønner ikke helt.... syns du det var drøyt at jeg sa hun skulle koste på fisken en kjappere avlivning med kniv istedenfor pekefinger'n???
Tror hun understreket det du skrev.
mona o
[QUOTE=mona o] Makan... ta nå frem kniven i det minste, og kost på deg en raskere og mere human avliving!

Lisbeth
!!!

Trenger en forklaring på de tre utropstegnene?
Skjønner ikke helt.... syns du det var drøyt at jeg sa hun skulle koste på fisken en kjappere avlivning med kniv istedenfor pekefinger'n???

Nei nei, jeg støttet deg 100% i å bruke kniv!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap