Skalare svømmer skjevt

har hatt fisken i kanskje en mnd. vet ikke hvor gammel den er. har ikke hatt skalare før, så har lite erfaring med dem,
det er bare den og en algespiser i et 18L akvarium. algespiseren oppfører seg som vanlig
i det siste har den begynt å svømme skjevt / sidelengs. den har også begynt å ligge i akvariet med munnen oppover. den virker også litt slapp / mindre oppmerksom enn tidligere når han ser det kommer mat.
- Vannverdier NO3
Usj da..18 liter? Det er for snaut for en scalare som trenger høye akvarier. Jeg vet ikke hva som feiler den men vil tro det er mistrivsel. Har du ikke annen plass til den vil jeg anbefale deg å gi den tilbake til butikken eller gi den bort til noen med stort nok akvarie. Det er dessuten ingen solitærfisk så den trenger artsfrender. Søk deg fram til info om den her på forumet. Lykke til.
Det er også veldig vanskelig å holde vannverdiene fine i en 18liter og scalarer skal ha fine vannverdier. De skal heller ikke ha mye strøm i vannet for å slippe å bruke krefter på å holde seg rett når de svømmer. Jeg vil også anbefale deg å gi tilbake fisken til butikken eller andre som kan gi den de riktige forholdene, en 18liter er alt for lite!
Scarlet har flyttet
- til et større akvarium. håper hun trives der.
blir nok ikke noen annen skalare å leke med, for akvarium på 150 liter har jeg nok ikke...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap