Jeg trenger virkelig hjelp! :s

Den ene slørhalen min har fått noe hvite greier på panna si. Ser ut som sopp? Stikker litt ut også:s De andre slørhalene mine er helt fine. De er tre stk som lever i et 100L akvarium. Med både pumpe, varmekolbe og filter.

Jeg har satt den fisken med denne soppen(?) i en bolle for seg selv, sånn at den ikke skal smitte resten. Jeg skiftet også ut ca halvparten av vannet i akvariet samt rensa filteret..

Lurte på om jeg skulle begynne å behandle den med ichthyo medik? Men da aner jeg ikke hvor mye jeg skal ha oppi.(bruksanvisningen er borte) Bollen er vell på knappe 10L.. Denne medisinen vet jeg brukes for sykdommen hvitprikk. Men jeg er jo ikke 100% sikker på at det er nettopp det han har:s Kan han da dø av feilmedisnering?

Det virker også som om det sprer seg litt oppover mot ryggfinnen. Han spiser godt og beveger seg

Legger ved et bilde sånn at dere får sett
Bildet er litt missvisende. Det ser litt verre ut i virkeligheten. Stikker mere ut og er hvitere.

Mvh. Iselin Fagereng
Sett den tilbake til de andre, det er en hann som har fått leksvorter.
Gullfisk
Hanner hos gullfisk kan få hvite kviselignende utvekster når de er kjønnsmodne og leksklare. På engelsk kalles disse for nupital tubercles. Et stykke nedover på denne siden om sykdommer på guldfisk så finner du dette bildet av slike helt normale utvekster på en gullfisk hann og jeg synes de ligner veldig på de som din gullfisk har. Om du leser rådene ved siden av så står det litt om andre lignende utvekster som kan være sykdom og forslag til behandling om det er det. Men sannsynligvis er det altså en helt ufarlig ting som er helt normalt for gullfiskhanner

Og der var Lisbeth før meg ser jeg
Nææh. Virkelig? hahaha.. Huff stakkars fisken:p Jaja, har satt han tilbake nå da hehe

Iselin
Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap