Gurami står stille og puster tungt?

Har en Dverggurami Hunn som jeg lurer på er syk.Tidligere så har hun stått og stirret i vannoverflaten på ett sted og tidligere i kveld så lå hun bare på bunnen.Jeg tok da og begynte og skifte vann og halvveis i vannbyttinga så jeg at hun kantet sidelengs,så jeg fikk flyttet hun over i en bøtte med vann og filter og la hun i en håv,mens jeg byttet ca.90% av vannet.
Etter det så renset jeg det innvendige filteret som var blitt tett og fylte på vann igjen,før jeg tok håven med fisken oppi og lot den være i Akvariet en stund,før jeg lot hun slippe ut.
Hun begynte da og svømme og da jeg foret med litt flakfor så spiste hun som vanlig,men nå er hun tilbake i toppnivået av akvariet og bare stirrer rett opp.Hun står rett og finnene beveger seg,men kroppen står stille,hun flytter på seg hvis det kommer andre fisk.
Hun har også veldig hirtig pusting med gjellene i forhold til de andre fiskene i Akvariet,men ingen synlig skade eller sykdomstegn på kroppen.
Jeg lurte på om det kan være en form for Bukvannsott,men hun ser helt normal ut og viser ingen av de kjennetegnene som jeg leste om.Noen som har en ide om hva som er feil med henne?Bør jeg medisinere eller vente og se?
Vannverdier? Og hvordan renset du filteret?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias H
Reklame for plussmedlemskap