Trenger virkelig hjelp(sølv hai)

Hei jeg har en sølv hai med utstående gjeller og han spiser en del sand . det jeg lurte på om dette kunne være normalt eller om dette er vanlig symtomer på sykdom, i så fall hvilken ?? trenger virkelig hjelp her . hilsen siw
Sølvhai er ikke en fisk som overhodet kan trives i normale akvarier, så med mindre du har et akvarium på over tusen liter, og hvis fisken er syk, er avlivning det eneste jeg har å anbefale.
Inaktiv bruker
I tillegg så er Sølvhai stimfisk som trives i stim.
Hvordan er vannverdiene dine?
Plussmedlem
Som nevnt før, blir sølvhaien veldig stor og må ha et akvarium som er så svært at de færreste har noe sånt. På profilen din ser det ut til at du ikke har det, og det betyr at du ikke kan holde sølvhai. Det er jo også, som Spock skrev, en stimfisk som vil være mange i akvariet, ellers vil den ikke trives.

Det nytter ikke finne ut noe mer om oppførselen til sølvhaien ut ifra den infoen du har kommet med, men spiser sand? Spiser den det virkelig? Mange fisk graver litt i bunnlaget på leting etter mat. Hva annet ser ut til å feile sølvhaien? Spiser den? Ser den rolig ut, eller normal og livlig?

Uansett hva som skjer kan du ikke ha sølvhai i akvariet ditt. Hvis du finner ut at den er frisk, bør du få levert den tilbake til butikken.
jeg har flere sølvhaier og det er kun den ene som har rare gjeller resten av dem er helt fine de spiser normalt og leker og ser ut til å trives . hadde de ikke trivdes så hadde de helt sikkert hoppet ut . disse sølvhaiene har jeg hatt i flere år så det er derfor jeg lurte på om det er no typisk sykdom som kan fororsake dette problemet med gjellene . disse går også sammens med andre lekende stim fisk (botiar 3 arter)
Og du har alle disse sølvhaiene i en 285 liter?
For det første så kan det høres ut som om din fisk har en sykdom. Jeg kan ikke hjelpe med noen diagnose så jeg overlater til noen andre å evt. hjelpe med det. (Har generelt lite peiling på sykdom hos fisk.)

For det andre, ang. størrelse på akvarie: Sølvhai som holdes i mindre akvarier kan se ut til å trives fint. Jeg har selv hatt sølvhai i en 128 l i flere år uten at de har sett ut til å mistrives. Det som skjer er at fiskene slutter å vokse i omfang, men etter hvert oppdager man at øynene vokser videre og fiskene får uproposjonalt store øyne. Jeg har i ettertid innsett at dette var rent dyreplageri og at fisken overhodet ikke har det bra når de går i så små akvarier. (Fisk som ikke trives hopper nok ikke nødvendigvis ut, de bare svømmer rundt og har det kjipt...) Hadde jeg visst det jeg vet i dag på den tiden så hadde jeg aldri anskaffet denne type fisk, og om jeg hadde funnet det ut underveis så hadde jeg kvittet meg med dem. Dessverre satte jeg meg ikke skikkelig inn i fiskens behov før jeg kjøpte den, og jeg fikk heller ingen hjelp fra utsalgsstedet. Ingen uvanlig feil dessverre.

Jeg slutter meg til de andre og anbefaler på det sterkeste at du kvitter deg med fiskene. Avliv den som er syk og legg de andre ut for salg her på akvaforum. Kanskje noen har et akvarie som er stort nok og kan gi dem et godt liv!
Plussmedlem
Siw Svellebråten
hadde de ikke trivdes så hadde de helt sikkert hoppet ut

Fiskene skjønner jo ikke at de bare kan slippe livet ved å hoppe ut og ta selvmord. Det er faktisk sånn at sølvhai trenger mer enn 200-300 liter for å vokse og ha det bra. Det er noe alle bør høre på ved fiskehold, og det bør være det man bryr seg mest om ved fiskehold; at fiskene har det bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap